Kæreste du,
Hvor må du være bange. Har selv været sengeliggende hele graviditeten, min mand havde plejeorlov og passede mig de første 4 mdr, indtil jeg kunne ligge alene. Jeg blødte voldsomt i starten af graviditeten, troede jeg havde mistet mine tvillinger. Begyndte at få mere og mere kvalme, så de var der heldigvis stadig. Tabte mig rigtig meget, havde proteinmangel og meget andet. Var på sygehuset 2-3 dage om ugen for at få væske IV. Fik enorm mange kraftige plukveer tidligt, så var konstant bange for at føde for tidligt.
Blev indlagt i uge 34, da jeg var gået i fødsel. Fik to velskabte børn, der ikke havde brug for nogen form for hjælp udover en varmekasse. Når der kun er et barn, er barnet som regel større, hvilket jo er godt i dit tilfælde.
Når jeg var rigtig bange brugte jeg at sige de samme sætninger igen og igen, bla. I trust my body to keep my baby safe, og
Jeg tror på mig selv, jeg tror på mit liv, jeg tror på min krop og alt er godt.
Disse sætninger gentog jeg igen og igen, samtidig lagde jeg hænderne på maven og forsøgte at fylde mig selv med glæde ro og gode positive tanker. Nemmere sagt end gjort, men jeg syntes det hjalp mig til at finde ro.
Vores præst var her tidligt i min graviditet grundet min mors død, præsten fortalte, at hun kendte et par der havde fået deres barn i uge 24, barnet har det fint idag. Det hjalp nu ikke på min angst, men det føltes rart at vide, at et barn født så tidligt havde det godt.
Jeg tænker at en livmoderhals på 1,4 cm er godt, måske den holder længe, min var 2,7cm, hvilket jeg fik at vide var normalt. Har en god fornemmelse omkring dig, tror det kommer til at gå godt ,-)
De kærligste hilsner og masser af lys og kærlighed til dig.