Min barsel lakker mod enden.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. august 2013

Titte-vb

Om 2 uger, er min barsel slut, det er vildt at der er gået næsten et helt år, og at jeg nu har en søn der er ved at lære at gå... Jeg har 4 ugers ferie inden jeg starter op på arbejdet igen, så jeg starter først d. 23 september. 

Men jeg har det lidt underligt med det i skrivende stund, jeg har faktisk ikke det store behov for at komme til bage på arbjede... Jeg kunne med lethed gå herhjemme og opleve mit lille pus tage alle de nye og store skridt ud i livet, uden at blinke kan jeg sige at jeg ikke ville kede mig.

Men sagen er den, at det skal jeg ikke! Den tjans får far lov til, han er jo hjemme i forvejen, og far og søn skal hygge sig ind til 1. februar sammen, hvor Johan så er skrevet op til dp eller vuggestue. Og pædagogmoderen vil helst have at kommer i vuggestuen, er nok lidt miljøskadet tongue

Jeg har nydt hver eneste time, har ikke haft en eneste stund, hvor jeg tænkte, at nu må barslen gerne slutte. Måske hænger det sammen med, at jeg ved at det nok er eneste gang jeg får lov at opleve det, at jeg suger alt til mig. 

Jeg kan slet ikke forstå, at andre kan give slip på deres små poder i en tidlig alder, men det er ikke fordi jeg ikke synes det er ok, jeg ville bare ikke kunne gøre det. 

Johan bliver 1 år to uger efter jeg er startet, så på den måde er det for ham nok rigtig fint, at mor starter på arbejde, for lige for tiden er han ret morsyg o-motion og kravler rundt efter mig i huset, hvis ikke han lige kan se mig ......

Og for hans far, er jeg sikker på det bliver godt, omend det kan blive hårdt, for han går jo ikke så stærkt, og kan slet ikke løbe med det dårlige knæ han har. Men haven er hgenet ind, og det gør jo at han nok skal fange den lille bandit på et eller andet tidspunkt!! 

Vi er optimister, og håber at Vor Herre kan hjælpe os på vej til en lillebror eller søster, men med oddsene imod os, så er der ikke de store håb. Men man skal aldrig sige aldrig, Johan er jo et stort mirakkel, og hvem vd om ikke det kunne ske igen... Så skal det være mere end velkomment!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Titte-vb

Titte SKREV:

Om 2 uger, er min barsel slut, det er vildt at der er gået næsten et helt år, og at jeg nu har en søn der er ved at lære at gå... Jeg har 4 ugers ferie inden jeg starter op på arbejdet igen, så jeg starter først d. 23 september. 

Men jeg har det lidt underligt med det i skrivende stund, jeg har faktisk ikke det store behov for at komme til bage på arbjede... Jeg kunne med lethed gå herhjemme og opleve mit lille pus tage alle de nye og store skridt ud i livet, uden at blinke kan jeg sige at jeg ikke ville kede mig.

Men sagen er den, at det skal jeg ikke! Den tjans får far lov til, han er jo hjemme i forvejen, og far og søn skal hygge sig ind til 1. februar sammen, hvor Johan så er skrevet op til dp eller vuggestue. Og pædagogmoderen vil helst have at kommer i vuggestuen, er nok lidt miljøskadet tongue

Jeg har nydt hver eneste time, har ikke haft en eneste stund, hvor jeg tænkte, at nu må barslen gerne slutte. Måske hænger det sammen med, at jeg ved at det nok er eneste gang jeg får lov at opleve det, at jeg suger alt til mig. 

Jeg kan slet ikke forstå, at andre kan give slip på deres små poder i en tidlig alder, men det er ikke fordi jeg ikke synes det er ok, jeg ville bare ikke kunne gøre det. 

Johan bliver 1 år to uger efter jeg er startet, så på den måde er det for ham nok rigtig fint, at mor starter på arbejde, for lige for tiden er han ret morsyg o-motion og kravler rundt efter mig i huset, hvis ikke han lige kan se mig ......

Og for hans far, er jeg sikker på det bliver godt, omend det kan blive hårdt, for han går jo ikke så stærkt, og kan slet ikke løbe med det dårlige knæ han har. Men haven er hgenet ind, og det gør jo at han nok skal fange den lille bandit på et eller andet tidspunkt!! 

Vi er optimister, og håber at Vor Herre kan hjælpe os på vej til en lillebror eller søster, men med oddsene imod os, så er der ikke de store håb. Men man skal aldrig sige aldrig, Johan er jo et stort mirakkel, og hvem vd om ikke det kunne ske igen... Så skal det være mere end velkomment!

Den lille lækre dreng, der nu er 10 mdr o-klapperi

Anmeld

20. august 2013

Jeamie-vb

Dejlig lille beretning smile.. Uh du kommer til at sidde som på nåle den sidste time inden du skal hjem fra arbejde smile... 

kan være farmands knæ bliver bedre når det bliver motioneret lige rigeligt nok, og ledende smurt godt igennem cheerful..

Anmeld

22. august 2013

Titte-vb

Jeamie SKREV:

Dejlig lille beretning smile.. Uh du kommer til at sidde som på nåle den sidste time inden du skal hjem fra arbejde smile... 

kan være farmands knæ bliver bedre når det bliver motioneret lige rigeligt nok, og ledende smurt godt igennem cheerful..

Jeg kommer ikke kun til at sidde som på nåle, jeg kommer helt sikkert til at have det forfærdeligt!!

Farmands knæ bliver ikke bedre, tværtimod, det går kun til den forkerte side. Men han glæder sig til at prøve kræfter af med at være selv med lille fisen, jeg er sikker på han er mega træt når jeg kommer hjem, for det bliver jo en anden måde at være sammen med Johan på end nu hvor vi er to... og hvor Johan hiver mig i skørterne hele tiden!!

Anmeld

22. august 2013

Jeamie-vb

Ja smile.. Men bliver nu ret sjovt at høre hvilken forhold de får sammen... Mænd leger og bare 'værende' på en anden måde end vi er smile..

Øv med knæ sad.... Heldigvis kan den lille prut mange ting selv.... og måske også FOR mange ting wink

Anmeld

15. september 2013

Titte-vb

OM 1UGE.... så har jeg ikke ferie, barsel eller orlov mere.... det er sku underligt at tænke på, jeg er slet ikke sikker på jeg vil arbejde mere i mit liv, overhovedetsurprise

Aii, self vil jeg det, tror bare det handler om, at jeg har nydt det i hvert eneste lille sekund at være hjemme hos mit lille barn, sammen med min mand, og haft den fantastiske mulighed for at følge hvert lille skridt frem i livet han har taget. Jeg har fået det hele med, alle stunder, for jeg har nemlig ikke fået ham passet ret meget, har han ikke kunnet komme med er jeg ikke taget af sted, af den grund at jeg ammede ham helt til han blev 11 mdr... Så begyndte han at gå, en uge før han blev 11 mdr, og så sagde mor her stop for amningen.... når man kan gå får man ikke bryst synes huno-motion Og han har ikke krævet det en eneste gang, ej heller forsøgt det... 

Det til trods, at der er mælk nok, det løber bare han græder for sutten om natten, må stadig have ammeindlæggene på, men det stopper vel på et tidspunkt!!!

Brugte en hel dag sammen med andre skønne DPL'er til et møde i fredags, med arbejdet jo forståes, og det var faktisk helt rart at være med igen, at få fyldt på, at blive inspireret, at få den gode nyhed i pausen om at min stilling ikke er i fare grundet evt besparelser, at jeg med sindsro kan vende tilbage....

SÅ nu skal den sidste uge nydes, og det bliver den i fulde drag!!!!

God dag til jer alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.