Piskesmæld - forsikringsråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. juli 2013

Jeamie-vb

Fik en hest i hovedet for snart halvandet år siden. meldte det til forsikringen 'i tilfælde af' .. Jeg skulle vende tilbage når der var gået et år, og der stadig var gener.. De var dog så flinke at henvende sig selv og spørge hvordan det gik. Imellem tiden har jeg været til diverse læger, neurologer, massører, kraniosakral terapeuter for jeg har så absolut stadig gener... 

De har udfyldt en masse papirer og forsikringen har vendt tilbage at de gerne vil ha mig yderligere undersøgt på sygehus, hvor de anbefaler en bestemt læge. Jeg er så godt klar over det er 'deres' læge som er deres mand.. har aldrig prøvet det her før men bare tanken gør mig sindsygt nervøs.. Hvad pokker skal jeg ? Skal jeg i forhør af en art? Skal jeg pilles, bukkes og duttes for at tjekke min reaktion ? Hvordan forklarer/påviser man susen for ørene, træthed, knæk i nakken, stivhed (ok, kan påvises dog), ondt i hovedet... 'noget' i højre synsfeldt der kommer og går ? 

Hvem bør jeg tage med ? - hvis nogen ? Panik...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Titte-vb

Jeamie SKREV:

Fik en hest i hovedet for snart halvandet år siden. meldte det til forsikringen 'i tilfælde af' .. Jeg skulle vende tilbage når der var gået et år, og der stadig var gener.. De var dog så flinke at henvende sig selv og spørge hvordan det gik. Imellem tiden har jeg været til diverse læger, neurologer, massører, kraniosakral terapeuter for jeg har så absolut stadig gener... 

De har udfyldt en masse papirer og forsikringen har vendt tilbage at de gerne vil ha mig yderligere undersøgt på sygehus, hvor de anbefaler en bestemt læge. Jeg er så godt klar over det er 'deres' læge som er deres mand.. har aldrig prøvet det her før men bare tanken gør mig sindsygt nervøs.. Hvad pokker skal jeg ? Skal jeg i forhør af en art? Skal jeg pilles, bukkes og duttes for at tjekke min reaktion ? Hvordan forklarer/påviser man susen for ørene, træthed, knæk i nakken, stivhed (ok, kan påvises dog), ondt i hovedet... 'noget' i højre synsfeldt der kommer og går ? 

Hvem bør jeg tage med ? - hvis nogen ? Panik...

Du kan være rolig for at du blive undersøgt ordentligt, også selv om det er deres mand. Du kan dog også bede om en second opinion, altså en helt anden læger derudover.

Du skal fortælle hvordan du har det, skriv meget gerne ned på forhånd, til egne notater, og hav dem med, sådan en dag kan man godt glemme noget af det man gerne ville have sagt. 

Gå ikke længere end din egen krop siger du kan, og stop når kroppen siger stop i forhold til at skulle bøje, strække og hvad ved jeg.

Vær ærlig omkring dine smerter, plager og gener, og fortæl om hvordan det føles inde i hovedet, så er der ikke noget at komme efter

Håber der kommer noget godt ud af det, allerhelst at det forsvinder!

Anmeld

2. august 2013

Jeamie-vb

Ok... Åh det var en lettelse at læse dit svar smile... Tak smile.. 

Ja vil godt ha det væk for det er nogle symptomer man glemmer og pludselig er de der bare igen.. man vænner sig ikke rigtigt til dem fordi de ikke er der konstant.. 

Anmeld

16. august 2013

Polyp-vb

og husk, at overdrivelse fremmer forståelsen, så du bliver taget helt alvorligt. 

Jeg er selv kommet af med en diskus prolaps ved at få atlasknoglen skubbet på plads - og min kæreste har fået mildnet sit piskesmæld gevaldigt (også da han generhvervede det ved at komme ud for ny ulykke et par år efter) -- men det skal være en professionel...og der er mange kvaks derude.  

Anmeld

19. august 2013

Jeamie-vb

Uuuuuhhh har lige modtaget tiden til undersøgelse. 5 september kl 18.00..... Har det lige så dårligt som hvis man skulle til eksamen.. sad

Anmeld

5. september 2013

Jeamie-vb

Uha det var et ubehageligt forhør sad. Man synes slet ikke man fik agt det man ville og slet ikke på den måde man gerne ville unsure

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.