Jeamie SKREV:
Før jeg blev gravid vejede jeg omkring 48 - 52 kg.. det svingede.. Jeg er 170cm, så helt klart en mager dulle... Ikke meget tøj så pænt ud, men ok sådan var jeg og skulle derfor spise hele tiden for ikek at blive dårlig..
Min krop blev konstant kommenteret - meeeeenn, det var lidt ok alligevel.. at være så tynd..
I dag er jeg på en str 38 foroven og 38 / 40 forneden alt efter fabrikat, taljesnit etc.. Der er kommet en mærkelig delle der hvor kejsersnittet er lagt, og jo noget hænger på lige fod med poserne under øjnene...
MEN.. var på besøg hos familien i dag og havde godt set det lurende blik men såsnart jeg var trådt indenfor kom der en kommentar 'hvaaa, har du lagt det ud...?' hvorefter der bliver lagt hånd på min sideben og ryg....
Jeg blev helt paf, skide såret og egentlig ret sur.. Jeg har aldrig tænkt på min krop som noget der var for fed, tykt.... Overvægtigt.. Men i løbet af det sekund ændrede mit syn på mig selv .. Er det sådan folk ser mig ? Mig der aldrig har været plaget af dårlig selvværd...? Hvorfor pludselig..?
Siden hvornår er min krop blevet et diskussions emne ?
Desværre lever vi i et samfund, hvor man ikke skal skeje ret meget ud før andre mener at have ret til at kommentere det, og gerne højlydt!
Jeg har jo tabt mig rigtig meget, faktisk i nærheden af 80-85 kg. Jeg vejede 150 kg da jeg gik igang, og da jeg havde født vejede jeg 64 kg dagen efter! Jeg vejer nu 68 kg, og har det rigtig fint.
Men hver gang jeg møder nogle der ikke har set mig i lang tid, så får jeg straks at vide, at du er da godt nok blevet tynd, nu må du ikke blive tyndere.....ARRGGGGHHHH.....da jeg var fed, skortede det ikke på gode råd om at jeg skulle komme ned i vægt, nu er jeg der, og nu må jeg fandme ikke tabe mig mere.... Bland jer uden om, tænker jeg, og smiler og siger 'nej det er så heller ikke meningen', men med en godyl sugemalle, der er blevet fuldtidsammet i sine første 6 mdr., og stadig bliver ammet om aftenen og morgenen, ja så er det så bare ikke alt der sætter sig på min krop...
Men nej, jeg vil umiddelbart ikke tro du er fed, overvægtig, tyk eller hvad du kalder det.
Vi er lige høje, bruger nok samme str tøj, og jeg er bestemt ikke overvægtig.
Jeg har overskudshud der dingler og lange bryster, men come on, jeg har tabt mig vildt meget, jeg har været gravid, ammet og ja, det sætter sine spor!
Men jeg er lykkelig, jeg elsker mit barn og min krop, og når tid er, om nogle år, ja så skal skindet på maven nok væk....
Et godt råd til dig, hvis du kommer i samme situation igen er, at sige at hvis ikke de har noget pænt at sige så må de gerne tie stille!!!!