Hej
Vil gerne høre jeres erfaringer med hvor meget arbejde der er med at have 3 børn ifht 2 børn?
Hørte Søren Fauli udtale at der ikke er dobbelt så meget arbejde med 2 som med 1 barn, der er MEGET mere arbejde fordi man går fra at være én med frie hænder til begge at være hængt op. Og efter selv at have fået 2 må jeg give ham ret. Troede ellers vi var mere forberedte efter at have fået 'chokket' over hvor meget arbejde der var med nr 1 men hold da op. Nu blev det så heller ikke bedre af at nr 2 havde kolik så jeg gik med hende på skulderen de første 4 måneder og næsten ikke havde kontakt med nr 1 den tid. Puha. Men nu hvor de begge har det godt, trives, sender de skønneste smil så har jeg pludselig fået lyst til at prøve én gang til (mod bedre vidende?). Vi har 2 års forskel mellem den yngste og ældste og det har nok også gjort det hårdere da nr 1 stadig har skulle hjælpes meget. Hvis vi skal have en mere skulle det nok være med 3 års mellemrum fra nr 2 (helst ikke mere da alderen så begynder at trykke for moderen...).
Men er jeg bare totalt tosset - jeg synes jo i forvejen der er for få timer i døgnet til de to vi har men tænker at det faktisk ville være nemmere næste gang da nr 1 og 2 så ville kunne underholde hinanden i højere grad end denne gang hvor min mand jo har skullet underholde nr 1.
Man siger man ikke fortryder de børn man fik men dem man ikke fik. Men har nogle af jer fået 3 og fortrudt?
Det skal siges at vi begge har fuldtidsarbejde (jeg overvejer at se om jeg kan komme på deltid) og altså ikke går der hjemme og heller ikke har en masse familie at trække på.
Har ellers altid regnet med bare at skulle have 2 børn (selv jeg selv er ældste ud af 3) for er ikke totalt babykulret men synes altså bare mine egne er så skønne :-) Og så synes jeg det kunne være dejligt hvis vi kunne lave vores egen lidt større familie for vi har ikke så meget familie. Men det skal jo ikke være på bekostning af de 2 vi har så det hele bare bliver surt slid.
Så vil gerne høre fra dem af jer der har 3 børn - OG arbejde.
På forhånd tak :-)
Anmeld