Pædagoger.. Tsk tsk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. marts 2013

Maria86-vb

Vi har bar IKKE været heldig med datterens Børnehave! 

I øjeblikket er jeg på barsel med 'lillebror' på 8 uger, så jeg burde kunne overskue tøsens BH, men det kan jeg ikke! 

De forstår ikke at vores privatliv er vores, og ikke noget de skal snage i. Ja, vi lever på 'polsk', Men vi har det dælme godt!  :) Alle 4.

Min datter han en anden far end den lille. Men Sarah´s far smuttede fra os da hun var ca 5mdr. kort før at hun fyldte 1år, fandt jeg manden i mit liv <3 Og han har taget Sarah til sig som sin egen, hun kalder ham endda for Far... Hendes biologiske far ser hun 4 timer hver anden søndag (efter hans ønske).

Og så til selve sagen ;)

BHén vil gerne lave en sentorisk profil af hende, fred være med det -det kan jo kun være en go ting? Men de har så valgt at sige at hendes Bio-far skal deltage (selvom at han ikke gider). Og det er en ren pine for os begge, -bruddet mellem os i sin tid var ikke a de pæneste, da han valgte at slæbe sin nye kæreste (på 17år) med hjem i vores fælles hjem, uden at jeg vidste noget... Og tog dem på fersk gerning.. Så vi er ikke ret glade for at omgåes hinanden.. Hvilket gør det ret svært at sidde i samme rum og snakke om vores datter, som han jo egentlig ikke kender!

Hendes hverdags-far må ikke deltage. Når hverdags-far henter eller bringer tøsen i BH, nægter pædagogerne at hilse på ham, samtidig med at de, gange flere har fortalt mig, hvor forkert det er at jeg ikke er sammen med hendes Bio-far mere, og så har fundet en anden og fået barn med.. osv osv.

Mit spørgsmål til jer er: hvor trækker jeg grænsen, med hva de har ret til at udtale sig om?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Titte-vb

Maria86 SKREV:

I øjeblikket er jeg på barsel med 'lillebror' på 8 uger, så jeg burde kunne overskue tøsens BH, men det kan jeg ikke! 

De forstår ikke at vores privatliv er vores, og ikke noget de skal snage i. Ja, vi lever på 'polsk', Men vi har det dælme godt!  :) Alle 4.

Min datter han en anden far end den lille. Men Sarah´s far smuttede fra os da hun var ca 5mdr. kort før at hun fyldte 1år, fandt jeg manden i mit liv <3 Og han har taget Sarah til sig som sin egen, hun kalder ham endda for Far... Hendes biologiske far ser hun 4 timer hver anden søndag (efter hans ønske).

Og så til selve sagen ;)

BHén vil gerne lave en sentorisk profil af hende, fred være med det -det kan jo kun være en go ting? Men de har så valgt at sige at hendes Bio-far skal deltage (selvom at han ikke gider). Og det er en ren pine for os begge, -bruddet mellem os i sin tid var ikke a de pæneste, da han valgte at slæbe sin nye kæreste (på 17år) med hjem i vores fælles hjem, uden at jeg vidste noget... Og tog dem på fersk gerning.. Så vi er ikke ret glade for at omgåes hinanden.. Hvilket gør det ret svært at sidde i samme rum og snakke om vores datter, som han jo egentlig ikke kender!

Hendes hverdags-far må ikke deltage. Når hverdags-far henter eller bringer tøsen i BH, nægter pædagogerne at hilse på ham, samtidig med at de, gange flere har fortalt mig, hvor forkert det er at jeg ikke er sammen med hendes Bio-far mere, og så har fundet en anden og fået barn med.. osv osv.

Mit spørgsmål til jer er: hvor trækker jeg grænsen, med hva de har ret til at udtale sig om?

Det er da under ingen omstændigheder særligt professionelle pædagoger du der har mødt!

Hvis du har forældremyndigheden alene over din datter, så bestemmer du hvem der skal med og ikke mindst hvem der ikke skal med. Ja faktisk vil jeg sige, at de ikke har ret til at kræve han skal være med. Hun bor hos dig, og din kæreste er hendes far, omend ikke biologisk, så er han det af gavn. 

Pædagogerne har slet ikke ret til at blande sig i dit privatliv. Du bør sætte hælene i, og meddele dem at det ikke kommer dem ved hvordan i lever, så længe du/i har en datter der trives og har det godt. 

Self må din kæreste deltage, det er ham der er der for hende og ham der er den hun ser som sin far. 

Jeg ville gå til lederen først, og hjælper det ikke ville jeg ikke tøve med at kontakte den øverste ledeslse på rådhuset, for det der, det er da godt nok uprofessionelt.... Og jeg er altså selv pædagog, og pt på barsel fra mit job som daglig pædagogisk leder!

Anmeld

10. marts 2013

Maria86-vb

Titte SKREV:

Maria86 SKREV:

Og så til selve sagen ;)

Det er da under ingen omstændigheder særligt professionelle pædagoger du der har mødt!

Hvis du har forældremyndigheden alene over din datter, så bestemmer du hvem der skal med og ikke mindst hvem der ikke skal med. Ja faktisk vil jeg sige, at de ikke har ret til at kræve han skal være med. Hun bor hos dig, og din kæreste er hendes far, omend ikke biologisk, så er han det af gavn. 

Pædagogerne har slet ikke ret til at blande sig i dit privatliv. Du bør sætte hælene i, og meddele dem at det ikke kommer dem ved hvordan i lever, så længe du/i har en datter der trives og har det godt. 

Self må din kæreste deltage, det er ham der er der for hende og ham der er den hun ser som sin far. 

Jeg ville gå til lederen først, og hjælper det ikke ville jeg ikke tøve med at kontakte den øverste ledeslse på rådhuset, for det der, det er da godt nok uprofessionelt.... Og jeg er altså selv pædagog, og pt på barsel fra mit job som daglig pædagogisk leder!

Årh hvor er jeg glad for at høre at det ikke bar er mig der er hysterisk... vi har dog fælles forøldremyndighed, da han nægter at overdrage det hele til mig.. 

Anmeld

10. marts 2013

Jeamie-vb

Enig i Titte !! Phuhaaa en omgang møg angry

Anmeld

10. marts 2013

Turmalin-vb

Kære Maria

Jeg ved ikke om du er klar over, hvorfor pædagogerne ønsker at teste din datter, men det håber jeg da at de har forklaret dig. Det er en test der normalt tages på børn i alderen 5-10 år. Den kan dog tages på børn fra 3-4 år, det kræver dog en anden fortolkning. Jeg regner med at det er en psykolog der skal tage testen (det skal du sikre dig).

Jeg synes, at man skal lytte til fagpersoner, når det gælder ens barn, for de kan nogle gange se ting vi ikke selv kan se. Men når det er sagt, skal du selvfølgelig ikke finde dig i at pædagoerne ikke hilser på din nye mand. Grunden til at pædagogerne ønsker at få din X på banen kan skyldes, at de måske ser ham som en del af problemet. Men det må kunne lade sig gøre, at blande dig helt uden om et møde med ham. Meld klart ud til pædagogerne om at du ikke ønsker at være i samme lokale som ham. Hvis de ønsker en samtale med din X må de jo bede ham om at komme ind til en samtale.

Grunden til at pædagogerne ikke ønsker din nye mand med til samtalen, skyldes ikke nødvendigvis uvilje fra pædagogernes side. Det er ren juridisk, at det skal være barnets forældre der er kontakt ledet til barnet hvis der skal fortages test, møder mm.. (Vi har det samme problem i skolen. Selv om en ny far har mere med et barn at gøre, betyder det ikke noget. Står det ikke i papirerne, er det altid barnets rigtige far vi skal tale med). Din X kan dog give skriftlig tilladelse til, at din X accepterer, at din nye mand deltager på hans vegne.  

Bed om en samtale med den pædagog der bestemmer og som har med dit barn at gøre. Skriv de ting ned som går dig på inden mødet (så glemmer du ikke noget wink og får det hele med)  - (jeg kan se at din piges tøj også forsvinder, det kan jo heller ikke være rigtigt). Forklar dem stille og roligt, at du ikke ønsker at være i lokale med din X og det bliver de nød til at accepterer uden forklaringer om hvorfor. Og sørg for at du får forklaret hvorfor din datter skal testes og når hun er testet skal du have resultaterne forklaret grundigt af psykologen, spørg endelig ind hvis der er noget du er usikker på (de skal svare dig og du er ikke dum bare fordi at der måske er ord du ikke forstår).  Hvis du skal tage beslutninger om noget der gælder din piges fremtid, så kan du altid udbede dig betænknings tid, så du ikke kommer til at svare ja til noget du ikke er tryk ved.

Pædagogerne vil jo som regel barnets bedste og det ønsker du jo også som hendes mor, men nogle gange kan det godt skabe konflikter. Jeg håber, at det kommer til at gå godt med testen. wink

Og at de begynder at behandle din nye mand med lidt respekt.

Med venlig hilsen

Karina      

Anmeld

11. marts 2013

Polyp-vb

Turmalin har helt ret i den juridiske side af sagen. I har FÆLLES forældremyndighed, ergo SKAL de indkalde ham og MÅ ikke invitere din nye kæreste. Han må faktisk kun være til stede med den biologiske fars utvetydige skriftlige tilladelse.

Men de skal da i dagligdagen udvise almen pli og høflighed overfor den fungeende far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.