Farfar drikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. marts 2013

uldtot-vb

Jeg mangler et godt råd eller to..

Min svigerfar er desværre begyndt at drikke meget og det er bare ikke i orden i vores familie (mig, min mand og vores barn på 7 år).

Da vi fandt ud af det, gav vi ham det ultimatum at enten var det alkoholen eller os, for vi ville ikke ha' ham omkring vores barn når han ikke kunne være ædru. - Han valgte desværre alkoholen. (og mener ikke at han har et problem, han drikker jo ingenting - vi ser syner)

Min store sorg er, at vores barn på 7 år ikke kan forstå det og spørger meget efter farfar (vi voksne er afklarede med at farfar ikke er en del af vores familie mere), men vores barn kan selvfølgelig ikke forstå hvorfor hans ynglings-bedsteforælder lige pludselig ikke kommer på besøg eller vi besøger ham.

Vi har forklaret, at farfar er begyndt at drikke og at når man drikker gør man dumme ting og siger dumme ting, så derfor vil vi ikke være sammen med farfar.. MEN barnet er jo dybt ulykkelig og vil bare gerne have farfar 'tilbage'.

Hvad ellers kan man sige/gøre for at en 7 årig kan acceptere at farfar er dum og vi derfor ikke skal være sammen med ham??

Knus den fortvivlede mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Jeamie-vb

Åååhr jeg har gået og summet en del over den her tråd, for der er så skide mange faktorer og hvis`er, ekstra spørgsmål der dukker op.... 

Jeg tænker :

Børn er så umiddelbare, tænker ikke så meget over om folk er anderledes, gør mærkelige ting så jeg tænker - hvad er værst for sønnen, at undvære farfar eller at han drikker og siger mærkelige ting ?

Min mor er syg, hjerneskadet, hun siger og gør også mærkelige ting.. Hun vil aldrig kunne være alene med vores søn så længe han er så lille.. Det kan farfar jo heller ikke.. At være alkoholikker er jo også en sygdom.. Jeg ved ikke nok om emnet til at vide om det kan 'straffes' rask, men at blive slået hånden af er nok heller ikke motiverende for på dårlige dage ' kan det hele være ligemeget'...

Når jeg læser teksten lyder det som om sønnen synes det er værre ikke at se farfar end at se han drikker ?! Og evt tage de spørgsmål der kommer fra sønnen når de kommer.. tage dagene èn dag af gangen. Det er ikke noget der har en nem løsning ....

Men hvad ved jeg smile

Anmeld

10. april 2013

Polyp-vb

Jeamie ved en hel masse - så lyt til hende og sønnike. Det skal være for knægtens skyld og på hans præmisser - ikke alkoholikeren, og derskal selvfølgelig være en ansvarlig voksen til stede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.