Med til at arrangere begravelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

283 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. marts 2013

jill-vb

Hey guys, Jeg er faldet (klikkede på en annonce) over denne hjemmeside https://www.begravelser.dk, der lægger op til, at man selv er med til at arrangere begravelsen af sine bortgangne. Jeg ved at min far inden længe stiger til vejrs, men ved ikke om jeg selv har styrke nok eller blot lyst til at være med til hele arrangementet. De skriver at mange finder det mere betryggende at være med til alle forberedelser, men er det ikke netop dette, vi betaler dem penge for? Hvad er jeres tanker på dette emne og har I erfaring med den slags?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Polyp-vb

Da min mand døde, havde vi forinden talt om, hvordan han gerne ville have det, OG han havde skrevet det ned sammen med sin psykolog (han døde af langvarig sygdom - derfor psykolog undervejs) så der ikke kunne opstå diskussion af hvad der skulle forgå og hvordan (fordi vi vidste - at hans forældre ville forsøge at blande sig).

Jeg syntes, det var rart, at det var talt igennem og at jeg bare kunne overlade instrukserne til bedemande...så sørgede han for, at det blev, som vi ville have det.

Og jeg havde bestemt ikke noget behov for at skulle være involveret i mere.

Anmeld

1. marts 2013

Titte-vb

jill SKREV:

Hey guys, Jeg er faldet (klikkede på en annonce) over denne hjemmeside https://www.begravelser.dk, der lægger op til, at man selv er med til at arrangere begravelsen af sine bortgangne. Jeg ved at min far inden længe stiger til vejrs, men ved ikke om jeg selv har styrke nok eller blot lyst til at være med til hele arrangementet. De skriver at mange finder det mere betryggende at være med til alle forberedelser, men er det ikke netop dette, vi betaler dem penge for? Hvad er jeres tanker på dette emne og har I erfaring med den slags?

Jeg var med til at gøre min mor istand, da hun var sovet ind med os i hendes nærhed. Det var underligt, men det er det bedste jeg har gjort, for jeg var ved hende til det aller sidste. Dog var det kun bedemændene der lagde hende i kisten, og personalet på hospice ordnede hende inden vi gav hende tøj på... 

Man skal gøre det man selv kan være med til, ikke gøre noget andre siger man skal, mærk efter hvad du har lyst til, og spørg evt din far, hvad hans ønsker er!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.