Åhhh, det er virkelig belastende. Og jeg kender det godt - havde en veninde som var på samme måde - har hende stadig, men hun har heldigvis ændret sig. Men hun løj og de mærkeligste ting - store som små. Og nogle gange så vidste man bare at det hun fortalte var løgn. I hendes tilfælde drejede det sig i høj grad om usikkerhed. Hun løj sig selv bedre, mere interessant, klogere...men fortalte forskellige historier til mig og en fælles veninde - og en dag sammenholdt vi dem. Vi talte om vi skulle konfrontere hende med det, men lod det ligge...
Jeg synes du, for familiefredens skyld, skal acceptere at sådan er din bror, og at jeres forhold nok aldrig bliver tæt. Jeg synes at der skal mere til før man skal afslutte forhold til familierelationer, og især en så tæt som din bror. Det ville være rigtig hårdt for dne forældre, hvis du og din bror ikke kunne være i rum sammen.... Så når det trods alt ikke er værre end at han fortæller løgnhistorier, så bør du bare acceptere og leve med ham som han er... Men det er da til grin at han gør det, men du er opmærksom på det, så så længe du ved at du ikke kan stole på hans ord, så kan han jo ikke gøre dig noget..
Anmeld