Tisser stadig i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. januar 2013

Sieger-vb

Hej med jer,

Jeg er ny herinde..

Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre i samme situation.

Jeg/ vi har to dejlige piger på 4 og 5år. 'Problemet' er at de stadig tisser i sengen hver nat - bruger natble.

Hvornår smed jeres børn bleen?

Skal vi fortsætte med at give dem ble på indtil det holder op?

Eller hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Signe1704-vb

Sieger SKREV:

Hej med jer,

Jeg er ny herinde..

Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre i samme situation.

Jeg/ vi har to dejlige piger på 4 og 5år. 'Problemet' er at de stadig tisser i sengen hver nat - bruger natble.

Hvornår smed jeres børn bleen?

Skal vi fortsætte med at give dem ble på indtil det holder op?

Eller hvad er jeres erfaringer?

Hej Sieger, er selv ny herinde, men kunne ikke lade være med at besvare dit spørgsmål.

Jeg har selv 3 drenge på 6 og 3 år samt en bebs på 8 mdr.

Vi havde ingen problemer med vores den store dreng, da uheldet med nattisseri måske er sket 1 gang efter bleen blev fjernet.

Men nummer 2 Lucas startede fint ud, men så kom der en bølge af natvædning. Han var selv opmærksom på det og var selvfølgelig ulykkelig om morgenen, når tøjet, dynen og lagnet var gennemblødt og han var nødt til at blive vasket.

Vi har altid haft den holdning, at når bleen er fjernet, så må man aldrig gå tilbage til den. Så signalerer man jo til barnet, at det er ok at tisse i den. Så slapper barnet og at syntes, at det er normalt.

Vi har istedet gjort det, at ungerne, som vanligt skal tisse inden de går i seng. Men så henter vi Lucas om aftenen inden vi selv går i seng og tager ham med ud på potten. Det kunne godt give lidt piveri og hyl i starten, men han vænnede sig til det og nu har vi faktisk ingen problemer. Han sidder bare søvndrukkent og tisser på potten, når han bliver hentet derud. Når han vågner om morgenen siger han stolt 'far jeg har ikke tisset i sengen'. Det gør mig glad at knægten har mentalt overskud og farmand ikke skal vaske, dyne, pude, lagen og nattøj.

Jeg var for kort tid siden indlagt og talte med en mand på 54 år, som fortalte, at han havde været natpisser, da han var lille. Han fortalte, at han forældre systematiserede hans tissevaner og han bruger det faktisk den dag i dag, da problemet havde fulgt ham langt op i barndommen.

Håber du kan bruge det

mvh

Tonny

Anmeld

13. januar 2013

Polyp-vb

Det hedder ikke stadig, når man ikke er ældre...men ved 6-7 års alderen kan der være tale om at man mangler det hormon, der skal nedsætte urinproduktionen om natten...og der har skolens sundhedsplejerske forskellige tiltag...i den blide ende starter man med ringeapparat, der er en dims, der sættes ned i underbukserne, og giver lyd fra sig ved første dråbe. Hvis det ikke hjælper efter et vist antal måneder, så er der næsespray og piller

Vi har haft gavn af ringeapparatet for knægten (da han var 6 år og gik i BH-klasse...det er nemlig ikke fedt at skulle på lejrtur med spejder eller skole med natble) og jeg selv har som voksen fået næsesprayen, da jeg slet ikke producerer det omtalte hormon og ellers skal op 4 gange i løbet af hver nat...og det går altså ud over energiniveauet.

Det allervigtigste er sådan set at sørge for at barnet ikke traumatiseres og føler skyld og/eller skam - man kan nemlig aldrig gøre for det.

Anmeld

26. januar 2013

Sieger-vb

Hej igen..

Tusind tak for jeres kommentarer. Vi har nu altid været stille og rolige omkring det og ikke forsøgt at gøre det til noget specielt.

Men tænkte bare om vi kunne gøre mere vi gør. Efter at have læst jeres kommentarer, har vi i en uge forsøgt at tage dem op når vi selv går i seng. Men det har ikke ligefrem været en succes. Ofte var bleen allerede våd, og alle nætter tissede de igen i løbet af natten...

Tror bare vi fortsætter med at give dem ble på, og så tager vi den med lægen til 6års undersøgelsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.