Ud af babystol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

265 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

Mor-til-2-vb

Hej alle.

Jeg vil hører hvornår I tog jeres lille purk ud af babyautostolen ?

Min søn er 5 mdr gammel og vejer 10 kilo, så han er ved at være for stor til den - mor her kan heller ikke løfte ham i den mere!

Jeg har fået at vide at de sksl veje over 10 kg og kunne sidde selv...

Han vejer over 10 kg og er begyndt at sidde i højstol. Derudover sidder han i indkøbsvognen når vi handler - self. med dyne bag ryggen.

Hvad er jeres råd - Ville I tage ham i den stol der hedder 9-18 kg ?

Vh Am

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

Titte-vb

Mor-til-2 SKREV:

Hej alle.

Min søn er 5 mdr gammel og vejer 10 kilo, så han er ved at være for stor til den - mor her kan heller ikke løfte ham i den mere!

Han vejer over 10 kg og er begyndt at sidde i højstol. Derudover sidder han i indkøbsvognen når vi handler - self. med dyne bag ryggen.

Vh Am

NEj, jeg ville lade ham sidde til han rent fysisk ikke har plads længere i den lille!

Anmeld

13. januar 2013

Signe1704-vb

Titte SKREV:

Mor-til-2 SKREV:

Hej alle.

Vh Am

Tag knægten med ud og prøv den autostol. Du vil helt klart selv kunne fornemme om han er klar til overgangen. 5 mdr lyder altså ikke af meget - vores den ældste dreng var ca. 8-9 måneder inden vi tog ham over i den størrelse. Han vejede nok endda noget mere.

Det vigtigste er at knægten sidder godt og er forsvarligt spændt fast. Han må ikke sidde slasket og løstsiddende deri. Hvis I har ISOFIX i jeres bil, så vil jeg klart anbefale, at I skaffer jer en stol med denne løsning.

Stolen skal være ECE R44/03 el. R44/04 godkendt. Se evt.

http://www.britax-roemer.dk/kundeservice/hyppigt-stillede-sporgsmal

Der får du en god beskrivelse af overgangen.

Det ville jeg anbefale

mvh

Tonny

Anmeld

13. januar 2013

Polyp-vb

hvad siger stolen om vægt - det handler nemlig ikke kun om fysik og ergonomi - men også (og det er jo hele formålet med stolen) om sikkerhed.

Vejer han for meget til stolen, ja så SKAL han over i en anden,der passer til vægten for at være sikker skulle uheldet være ude.

Anmeld

13. januar 2013

Birkelund-vb

Min søn var heller ikke meget ældre end 6mdr før vi måtte flytte ham over i en 9-18kg autostol. Heldigvis har de gode autostole en 'soveposition' så de små sagtens kan bruge dem, selvom de ikke er ældre. Så længe at længde og kg passer til autostolen, så er alder næsten ligegyldigt.

Vil klart anbefale Rómer eller Maxi Cosi da de klare crash-test aller bedst! Og helst med isofix selvfølgelig. :)

Anmeld

13. januar 2013

Heidi Nielsen-vb

Enig med Polyp men derudover vil jeg også sige at 5 mdr lyder lige tidlig nok...............vores var et sted mellem 7-9 måneder da de skiftede......... :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.