RE: Mit barn på 1 år får mareridt HVER aften:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

Frbmor-vb

Er ny på siden, så fik ikke rigtig skrevet hvad mit problem er.
min søn på snart 1 år, vågner om natten og er rigtig ked af det. Vi har ingen problemer med at få ham lagt i seng, han græder aldrig når han skal i seng. Vi synger sange og ofte falder han selv i søvn, efter at have ligget alene i 5 min.
Omkring kl 02, vågner han og er ret ked af det. Vi kan ikke trøste ham med sutteklud( han nægter at bruge sut) lunken vand, shhhhhh lyde, eller hvis vi lægger en hånd på ham. Vi har prøvet at tage ham op og gynge stille og roligt i gyngestolen og gået med ham. Han bliver mere hidsig og laver flitsbuen:-( nogle gange har vi været så trætte og dræner for energi, at vi bare har taget ham med ind til os, som vi ganske udmærket ved ef dumt, men så ef der hurtig fred og ro.
Er der nogen som har gode råd til hvad man gør?
Han står også alt for tidligt op, typisk kl 5, også er han også meget ulykkelig. Han bliver typisk lagt i seng kl 20.-20.30.
I dagtimerne hvor han sover i sin barnevogn, er der ingenting, vågner og er glad.
Nogen som kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Polyp-vb

'vi bare har taget ham med ind til os, som vi ganske udmærket ved ef dumt, men så ef der hurtig fred og ro'...hvorfor er det dumt? Han falder til ro - I får alle sovet trygt og godt i stedet for at bruge timer på at få ham til at falde til ro.

Han er - måske lidt tidligt? - inden i en rivende udvikling, hvor hjernen vender dagens indtryk...det er ikke ualmindeligt at små børn har den form for mareridt, hvor man ikke kan få kontakt til dem...men han er måske lidt tidligt på den galej (jeg kan ikke huske hvornår det kommer ellers). Det eneste I kan gøre - og det GØR I jo også - er at give ham den tryghed, der skal til - så bliv endelig ved med det uanset hvad alverdens bøger siger om at børn skal sove alene og i egen seng etc. Det gør han jo også, når han ikke lige har mareridt, så giv det tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.