Migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

Signe1704-vb

Er der nogle af jer skønne kvinder der ligesom jeg lider af migræne?

Det er ret nyt for mig. Jeg fik det første rigtige anfald - eller i hvert fald der hvor jeg ikke længere var i tvivl om at det var migræne - i maj.
Jeg har nok i virkeligheden haft det meget længere.
Nu har jeg fået to forskellige slags piller der virker forskelligt og har været hos en neurolog. Hun bad mig føre dagbog over anfaldene og komme igen i februar. Jeg føler bare der er meget læææænge til. Jeg har nu haft anfald de sidste tre dage. Jeg får dem stoppet med piller, men de kommer så igen næste aften. Nogle gange hjælper det først rigtigt når jeg har taget piller 3 gange samme dag.

Neurologen siger at madvarer og røg ikke har indflydelse på det bortset fra rødvin, stærke oste og mørk chokolade og ingen af de ting spiser og drikker jeg.

Hvad er jeres erfaring?

Jeg går og overvejer massage, men på glostrup hospitals hjemmeside står der at det kan forværre migrænen og at det derfor frarådes. Er der nogle af jer der har prøvet massage mod migræne og hvad skal jeg kigge efter når jeg vælger massør?
Til gengæld står der også på selvsamme hjemmeside at p-piller ikke forværrer det. Jeg har helt måttet droppe at tage p-piller efter at have prøvet 4 forskellige slags med knaldende hovedpine som resultat. Jeg fik endda også nogle med ekstra lavt hormonindhold.

Alle gode råd modtages med kyshånd. Har lige haft en hel måned uden anfald, men har ellers været lagt ned 4-5 dage hver måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Polyp-vb

Jeg har haft migræne - hormonelt påvirket , dvs. ca. en gang om måneden plus det løse - siden jeg var teenager.

For ca fem år siden fik jeg rette min atlasknogle - det udløste et megaanfald og siden har der i alt været en tre- fire mindre anfald, som jeg klarer med at spraye lidt asea-vand på, andeet udvortes smertestillende/kølende eller bare med en almindelig hovedpinepille (jeg kan kun tåle dem med paracetamol). Jeg har før fået rigtig migrænemedicin med begrænset held, har - af andre årsager - skiftet p-piller ud med en hormonspiral (mirena tror jeg den hedder) og er altså at regne for fri for migræne i dag.

Anmeld

4. januar 2013

Jullimi88-vb

Jeg har fået akupunktur mod min migræne, og det har hjulpet! Jeg har desuden holdt mig fra røg og alkohol, da de to ting giver mig migræne. Nu hvor jeg er gravid har jeg aldrig migræne, men hvis det komme igen efter graviditeten vil jeg starte med akupunktur igen smile

Anmeld

13. januar 2013

Signe1704-vb

Babymama SKREV:

Jeg har fået akupunktur mod min migræne, og det har hjulpet! Jeg har desuden holdt mig fra røg og alkohol, da de to ting giver mig migræne. Nu hvor jeg er gravid har jeg aldrig migræne, men hvis det komme igen efter graviditeten vil jeg starte med akupunktur igen smile

Migræne er meget individuelt - har selv prøvet akupunktur mod min migræne. Det var virkningsløst, men hvis det virker på dig så brug det.

Jeg blev sendt til en neurolog, som ordinerede mig bonyl og sumatripthan. Bonyl skulle jeg tage, hvis der var optræk til det og det har faktisk virket, da jeg aldrig har haft brug for Sumatripthan.

Det er desværre en familiesvaghed med migræne og min søster har det temmelig kraftigt ved den månedlige nedtur for kvinder. Hun har prøvet mange ting, men det var først ved det kraftige medicin hun fik lidt hjælp.

Det kan jo skyldes mange ting som: nakkesmerter, spændinger i nakke og ryg m.m. 

Så til jer nybagte forældre, så tænk lige på, hvordan I holder og går med jeres børn. Det giver altså bløde arme og rygdeller af og til.

mvh

Tonny

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.