6-årigs Børnefødselsdag - tips ønskes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

279 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Happymummy-vb

Uh - på lørdag skal jeg holde 6-års fødselsdagsfest for min søn, som får storebørnsgruppen fra børnehaven på besøg. Det er nogle år siden jeg sidst har holdt fødselsdagsfest for ham, og jeg kan pludselig slet ikke komme på nogle idéer til sjove aktiviteter man kan underholde ungerne med! blink

Jeg vil gerne have nogle lidt organiserede aktiviteter, som kan samle ungerne lidt og hvor alle kan være med, uanset hvem man lige er bedstevenner med.

Da vi bor i en ikke helt vildt rummelig 2-værelses lejlighed, håber jeg på rimeligt vejr, så vi kan være ude i gården noget af tiden, når de ikke lige skal have boller og lagkage osv. Men HVAD skal vi lave? Har f.eks. aldrig lavet en skattejagt før - hvordan gør man? Ja, jeg ved det lyder åndssvagt, men det er 'lissom' 30 år siden jeg selv deltog i en skattejagt, så jeg er da helt ude af trit med den slags...

Af indendørs aktiviteter kan jeg indtil videre kun komme på ballondans og snørrebåndsspisnings-konkurrence...  I tilfælde af styrtregn vil det nok være godt med lidt mere end blot det.

Er der nogle idéer derude? de skal gerne kunne bruges på 8-10 unger. Både inden- og udendørs aktiviteter (som kan laves om vinteren!) vil blive modtaget med kyshånd.

smile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Polyp-vb

Har festen et tema...eks. piratfest...så kan en skattejagt konstrueres så den kan bruges både inde og ude...der skal være 8-10 poster (en post kan sagtens være på en hylde bag en bog, der stikker lidt ud) og 'skatten' kan for nemheds skyld være et billede af....hvad der nu passer til temaet...klippet i x-antal stykker så det passer til antal spørgsmål...skal de gemmes ude...så enten lamineres de eller kommes i en lille plasticpose. Hvis du ikke laminerer, så lim på et stk pap før du klipper itu ,-).

Kan du nå det...så kan en piratfest sagtens afsluttes ude med, at man slår en bombe..eks en malet fastelavnstønde i stykker og dermed får den halvobligate slikpose med og ikke mindst hentes hjem direkte fra gården.

Inden da kan en aktivitet jo være at lave pirathatte...gammeldags af avispapir, klap for øjet, får malet skæg etc.

Er det møgvejr - så helgarder med en god film - eks har Kim Bodnia og Lasse Spang Olsen lavet en skøn børnepiratfilm, som jeg ikke liiige kan huske titlen på 

Anmeld

3. januar 2013

Polyp-vb

...Jolly Roger hedder den...og den er vildt sød og både til drenge og piger.

Ofte er de altså ret glade for 'fri leg' - men skal der lidt styring på, så eks. fløjte-kiksespisning-fløjte konkurrence...dvs. de, der kan fløjte (uden hjælpemidler) viser lige, at de kan, får 30 sek. til at spise flest mulige Mariekiks, hvorefter de skal fløjte igen - det er UMULIGT...men sjovt. Spise et æble i en vandbalje liggende på knæ med hænderne på ryggen fylder ikke meget - HUSK håndklæde under baljen ellers kan det komme til at fylde en del ;-)

Hale på grisen...skal I snart have malet, så tegnes direkte på væggen og ellers hænger du et stort stk. maleafdækningspap op

Bide til bolle...der kan flere konkurrere på samme tid ligesom med snørebåndene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.