Dårlig søvn for 18 mdr barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Tannesofie-vb

Hej

Er der nogen, der har prøvet at have et barn, som lige fra fødslen har haft problemer med at sove særlig længe?

Ganske vist er min søn forkølet med en mindre halsbetændelse for øjeblikket, men problemet er der også i raske perioder:

Han vågner ved 4-4.30 tiden om morgenen og er ikke til at få til at sove igen! Jeg har både prøvet at ae ham i hans egen seng, gå rundt med ham i 10-15 minutter (mine arme og ryg kan ikke holde til mere med hans vægt) og at lægge ham i min seng. Jeg giver ikke op før omkring kl. 5-5.30 kommende an på hvad tid, han er vågnet.

Han har en fast aftenrutine med at komme i seng kl. ca. 19.30,  så han normalt falder i søvn omkring kl. 20. Så det er jo ikke mange timers søvn, han får om natten.

Om dagen sover han normelt 1½-2 timer til middag efter sin frokost.

Jeg har snart ingen alenetid om aftenen, da jeg begynder at gå i seng næsten samtidig med min søn! Lige for tiden vågner han jo masser af gange om natten grundet sin sygdom.

Hjælp - gode råd er meget velkomne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Jeamie-vb

Godmorgen. 

Vi havde samme 'problem' med vores søn. Han sover de første 2 år med 10 minutters intervaller (han havde dog også kolik) men det blev ligesom lagt ind som en slags vane for ham. 

Vi prøvede med stor succes noget der hedder en kugle dyne.

Men jeg tænker lidt at han jo egentlig får en del timers søvn alligevel, sammenlagt på en dag. Han får godt og vel 10-12 timers søvn. Det er vidst meget normalt når de snart fylder 2 år ?! 

Kan han tåle at få kortet sin middags lur ned til feks en time ? 

Anmeld

19. december 2012

Tannesofie-vb

Hej Jeamie

Nej, det hjælper desværre intet at ændre på middagssøvnen. Selv når han slet ikke får sovet ordentligt til middag, får han stadig ikke sovet mere end omkring 8-9 timer om natten.

Problemet er jo, at han faktisk ikke er særlig frisk det meste af morgenen og formiddagen. Der er rimelig stort forskel på de få gange, hvor han har sovet til 5-5.30.

Anmeld

19. december 2012

Jeamie-vb

Kender det godt, og for os var kugledynen en stor succes.. http://www.protac.dk/Default.aspx?ID=5 

Anmeld

19. december 2012

Janni-Martina-vb

Er der mørkt på hans værelse eller er der noget lys tændt?

Vores Alexander på 1.5 år sov ikke så godt om natten, men fik så at vide af sundhedsplejersken at 'søvngenet' først rigtig sætter ind når det er mørkt.

Siden den dag har vi haft slukket alt lys på hans værelse, har dog døren på klem med lys på gangen, da vores 7 årige gerne skulle kunne finde toilettet om natten :P

Og det har været en stor succes hos os.

Men hvis i allerede har det sådan så ved jeg ikke lige hvad jeg skal foreslå.

Anmeld

21. december 2012

Tannesofie-vb

Der er fint mørkt i soveværelset, så jeg tror ikke, det er det, der gør det.

De sidste par nætter har han sovet til ca. kl. 5, hvilket jeg kan leve med. Jeg må bare håbe, det fortsætter.

Da han smider sin dyne, tror jeg desværre ikke, det vil gøre nogen forskel at skifte den fra den allergivenlige dyne til en kugledyne. Men tusind tak for Jeres råd!

Hvis der er andre derude, som har prøvet noget af det samme og har fundet nogle løsninger, så sig endelig til.

Anmeld

21. december 2012

Jeamie-vb

Det gjorde min søn også, men denne er tung og 'folder' sig rundt om barnet.... 

Anmeld

21. december 2012

Tannesofie-vb

Jeamie,

er den allergitestet?

Anmeld

21. december 2012

Jeamie-vb

Jeps smile

Anmeld

28. december 2012

gubbisnuppi-vb

Jeg havde lignende problem med min søn, der nu er to år. Fysioterapeuten anbefalede kugledynen, da den som beskrevet er tung, og dermed ikke er så nem at sparke af. Ligeledes kan den berolige, hvis man har et barn, der vågner mange gange om natten (min vågnede hver time og tidligt om morgenen, og ville ligeledes heller ikke give sig om aftenen, så han var kronisk små træt hele dagen). I forhold til problemet med at sprake dynen af, kan du alternativt prøve med en sovepose. Håber for dig, at du finder en optimal løsning, for jeg synes ikke umiddelbart, at det lyder af meget søvn. Godt nytår fra gubbisnuppi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.