Gode råd vedr. nye tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.022 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. december 2012

bsild-vb

Hej,

Ja, jeg er så den heldige der har en datter som er ved at få sin første tand i en alder af 4 uger!

Så jeg har brug for gode råd der ikke involverer børnepandodil. bideringe, agurkeskiver m.m. som hun er for lille til at få/bruge.

Alle råd er velkomne

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

babytrunte-vb

Wow, i en alder af 4 uger. Det jo vildt.

Det eneste råd jeg kan give er at give massage med din finger på gummerne.. Nu spørger ejg bare af nysgerrighed.. må hun få børstet gummer, hvis du gør det?? For det var noget af det bedste for min datter. Hun sad dog selv meget med tandbørste, men nu din er så lille kunne det være det var ok hvis du gjorde det.

Held og lykke

Anmeld

10. december 2012

Polyp-vb

man kan/kunne få noget til at smøre på gummerne - dolodent hed den i sin tid - var vist ikke på recept

Anmeld

11. december 2012

bsild-vb

Hun er meget glad for en lillefinger i munden som hun sutter på. Hun er til gengæld ikke glad for sut endnu. Det betyder at hun falder i søvn på mors mave hver gang med en finger i munden, ellers kan hun ikke sove. Derefter bliver hun enten lagt i vuggen eller i sengen ved siden af. Pt. i skrivende stund er hun i vuggen og har været der i 1 1/2 time hvilket næsten er rekord! Hun er ikke glad for at ligge alene....

Jeg har hørt om dolodent, men det kan ma ikke længere få (har jeg læst på et andet forum). Nu skal jeg til 5 ugers undersøgelse i morgen og så for vi se hvad de siger.

Og ja, 4 uger gammel og den første tand på vej er vidst ikke helt normalt. Jeg sagde det til sundhedsplejersken som nærmest grinte af mig - d.v.s. indtil hun selv mærkede efter og  måtte give mig ret.

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.