Hvorfor fattigdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

283 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Polyp-vb

Har I set dagens program om de danske fattige børn? Uanset hvad man mener om de voksnes (manglendde) ansvarlighed, så ER børnene jo fattige.

Jeg blev totalt forelsket i Carola og gad godt tømme en Søstrene Grene for malergrej og sende til hende...sammen med et gavekort på tøj til H&M til hende og søsteren...men det kan man vel ikke få lov til...har dog sendt email til redaktionen bag for at spørge - ikke fordi jeg har voldsomt mange penge - er selv på dagpenge lidt endnu, og har da et hul der skal fyldes på bankkontoen, men så bager vi da bare lidt færre småkager og laver mindre konfekt - og hvis man så lige barberer 50 kr af hver af familiemedlemmernes gaver, så er der råd uden at min egen på nogen måde lider nød.

Forstår slet ikke hvordan et par piger som Carola og Carina kan få lov at leve så usselt af myndighederne. Ikke at forældrenes eller moren - faren så vi jo ikke - ikke på nogen måde viste at hun er glad for sine piger...men kræfterne, mentalt og måske også fysisk...er der jo bare ikke p.t.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Polyp-vb

har allerede fået svar fra Mette Hoffman Meyer - kvinden bag hele projektet - og hun vil finde ud af om der kan formidles enten kontakt eller videreformidles en pakke...super!

Anmeld

29. november 2012

Jeamie-vb

Prøv at se det her link Polyp www.foedselsdagshjaelpen.dk det er nu ikke helt det samme og ikke rettet specifikt til dem du her skriver om, men synes godt nok det er en dejlig tanke - for andre der har det lige sådan smile

Anmeld

29. november 2012

Polyp-vb

Jeg foretrækker konkret hjælp, hvor jeg ved at intet ender i administration - dvs det jeg ønkser at  give, går ubeskåret til min ønskede modtager - og har allerede kontaktet skønne Carolas mor for pludselig faldt tiøren og jeg vidste, at jeg havde set deres gård før...og bingo - jeps hukommelsen virkede og så var det nemt at finde et telefonnr og sende en sms - som de jo så kan svare på eller lade være afhængigt af hvad de har lyst til.

Anmeld

29. november 2012

Jeamie-vb

Ja helt klart... Tænkte mere på det at være frivilligt ude med pakkerne - som frivillig medhjælper..

Du kender dem simpelthen ? smile

Anmeld

29. november 2012

Polyp-vb

Nej, jeg kender dem ikke - men har haft familie, der boede i nabolaget og et par timer efter udsendelsen, gik det op for mig, at jeg da vist kendte adressen...og det tjekkede jeg lige på krak...det passede - så nu har jeg kontaktet moderen pr sms. Vil jo ikke tvinge noget ned over hovedet på dem ;-) Syntes bare pigerne var så søde og poetiske og sygdom kan jo ramme alle -og når man så i forvejen hænger med r.... i vandskorpen, skal der ikke så meget til før det går galt...men måske skal der heller ikke mere end et lille skub (får de fra kommunen nu, har jeg læst) og lidt opmuntring - det var jo tydeligt, at forældrene var glade for deres børn men bare var havnet i en trist suppedas...og jeg tænker, at det kunne ske for de fleste, hvor økonomien er skrøbelig og der måske er lidt for mange munde at mætte.

Og selv om jeg jo bor i whiskeybæltet, så har jeg ikke uanede resourcer efter et år på dagpenge...men dog nok til at kunne hjælpe.

Anmeld

30. november 2012

Jeamie-vb

Der er sikkert rigtig mange der henvender sig til hende smile. Har hun svaret så ?

Ja, selvom man bor det 'rigtige' sted eller tjener det 6cifrede beløb så er det ikke altid ensbetydende med at man vælter sig i penge - man har bare større udgifter og større % i skat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.