Ja du har ret..og det er faktisk også præcis det vi/jeg gør.. Ser min morfar mindst et par gange om ugen og ellers ringer til ham. Selv når han bare brokker og er sur..sommetider lader jeg ham brokke, andre gange 'skælder jeg ham ud', og andre gange driver jag ham til vanvid med at vil høre HVORDAN han har det, Malik ringer til ham osv.. Ringer og beder om 'hjælp' så der er brug for ham... blander mig ikke når han er her, men derimod er lidt længere ude så de to har chancen for at hygge, snakke osv selv. Ofte suser jeg forbi ham når sønnen er afleveret.. Sidder over en kop kafe og bare hygger... snakker med ham om ham selv, døden, hvor hårdt vi har brug for ham, at han har lovet at leve for evigt for når han dør har jeg ingen når jeg ser mig overskulderen, damer, manglende potens, grimme malerier etc
..
Jeg er helt sikker på at det han mærker at han bliver gammel, skal til at sige farvel...og stadig huske at i forgårs var man ung, det gør av. Det kan jeg godt forstå..
Han er blevet tjekket stort set i hoved og røv (pga hans utålelige barnebarn) og han har et fantastisk helbrede
.. Lidt forkalkning på hjerteklapperne.
Og nej, han får aldrig lov at sidde alene juleaften - selvom han insisterer - for dèt er jeg sikker på er en depressiv mands snak.. men altså... behandl andre som man selv vil behandles, tænker jeg. Brok og band en gang imellem, men lad os andre glæde os over dit liv og at vi har dig.. lidt almen opdragelse kan man vel forlange selvom de bliver gamle!?
Anmeld