Nytårsaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. november 2012

Signe1704-vb

Vi er i det sædvanlige dilemma omkring nytårsaften - vi har ikke nogle faste traditioner eller faste venner vi altid er sammen med.
I år ville vi så se om vi kunne stable noget på benene her hos os, men det virker ikke helt som om det lykkes. Det ene par havde allerede en aftale ( med hendes forældre!!!!! ) og et andet par vil gerne være hjemme. Vi har været hos dem et par gange, men det er svært da de bor i en lille lejlighed og der derfor ikke er noget sted vi kan putte vores unger. Desuden har vi en på 14 år der gerne vil kunne mødes med vennerne og ikke synes en nytårsaften med masser af unger under 6 år er lykken.
Vi har masser af plads og har tilbudt hver familie et værelse hvor ungerne kan puttes og de alle kan overnatte, men det er for besværligt!!!!
Nummer tre og fire par har faste traditioner, så dem regnede vi ikke med. Så nu er der kun min veninde med hendes nye kæreste som vi endnu ikke har mødt og hendes datter ( som er væsentlig ældre end vores to små) tilbage. Det synes vi begge bliver lidt tamt, så næsten hellere bare være os selv....
Jeg synes det er det sædvanlige hvert år indtil der dukker en hovsa løsning op, men det er langt fra ideelt.
Vi har selv konkluderet at vi nok er for kedelige og at ingen gider at være sammen med os ;-)

Har i andre faste traditioner eller er der rigeligt med invitationer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Jeamie-vb

Hi hi jeg tror såmænd vi er ligeså kedelige som jer så smile, og det er sq helt ok.. De første 3 år faldt jeg alligevel i søvn på sofaen kl 22 (snak om at være kedelig dèr ).. Efter vi fik søn, gård med psykopat vanvids raket intussiast naboer så har den stået her hjemme.. Her sidder vi så med min morfar der fik et hjerte tilfælde sidste nytår og en mor der er hjerneskadet, men nøj hvor vi nyder det, længes og tænker hvordan det mon er til næste år. OG vi kan gå i seng før kl 02 og ikke være en zombie dagen efter. Kan forøvrigt nok heller ikke komme ned i noget af mit gamle nytårs halløj fra dengang det var en str 34, og sikke dog en befrielse ikke at skulle prøvecheerful

Jeg har holdt de brag af nytårsfester i MANGE år, så det er nok hvad man gør dem til... lige dèt år.. på et tidspunkt bliver ungerne så store at vi er nogle af de der pinlige forældre hvis ungdom har fået en renæsance, som de om natten forsøger at flygte fra på diskoteket wink

Anmeld

18. november 2012

Signe1704-vb

Ja det er rigtigt. Men er nytårsbrag er nu heller ikke det jeg er på jagt efter. Ville bare gerne være 3-4 par med unger der sad og spiste god mad og hyggede og gik ud kl. 24 osv....

Anmeld

19. november 2012

Jeamie-vb

Ja det kan jeg godt forstå... hmm så må vi lave en tråd herinde og samles af dem der vil og bor tæt på hinanden wink

Anmeld

19. november 2012

Polyp-vb

Har ikke - og kunne ikke tænke mig - at være låst fast til et bestemt koncept år efter år. Vi kan sagtens hygge os alene, med familie i forskellige formationer, være ude, få mange...det kommer an på dagsformen og hvilken dag den 31. falder på - har også i en del år skullet aflevere knægten på stationen tidligt d 1. så han kunne tage til sportsturnering i udlandet...så tager det lige toppen af lysten til vilde fester -har også prøvet at skulle til 24-timers eksamen med start den 2. januar kl 08:00...så holder man faktisk slet ikke nytårsaften...går bare tidligt i seng ;-)

Ved endnu ikke hvad årets planer er - det er kærestens ansvar..og det kommer han nok ikke i tanke om før den 30. ;-D Sidst det var hans ansvar, ringede han bare og inviterede os til at komme til mine forældre sammen med min onkel og tante...lækker mad og hyggeligt selskab, meeen....

Anmeld

3. december 2012

Janni-Martina-vb

Vi håbede på at vi var ved at starte en nytårstradition sidste år med vores vennepar som også har børn. Sidste år holdt vi det hos dem (de bor i opgangen ved siden af os) så der var ikke så langt hjem :) I år skulle det så være hos os. Men nu er de ved at gå fra hinanden, så nu ved jeg ikke om det bliver til noget.

Og kan ikke rigtig lide at spørge om det stadig vil komme eller ej, da de jo har rigeligt at se til lige nu.

Vi havde også inviteret vores vennepar som bor under os, men de er gået fra hinanden for en måneds tid siden....

Og hun ved ikke hvad hun vil, men han tager til jylland.

Så jeg ved ikke lige hvad der kommer til at ske nytårsaften her, men er også ved at tænke at det ville være hyggeligere bare at være os selv.

Anmeld

10. december 2012

Polyp-vb

eller måske I skal overveje at flytte inden gå-fra-hinanden-bacillen smitter - lyder til at jeres opgang er hårdt angrebet pt.

Nå - spøg til side:

Når du nu er mest til ro pt, så ville jeg da satse på en superhyggelig aften med jer selv - hvor den store hjælper med forberedelserne og I tager tingene sådan lidt oppefra og ned. 

Anmeld

3. januar 2013

Signe1704-vb

Det blev heldigvis en super hyggelig aften. Et vennepar sprang på og min veninde kom også, så vi endte med at være 5 børn og 5 voksne. Det virkede til at alle hyggede sig, spiste god mad osv....
Håber på et lignende koncept næste år. Det var virkelig vellykket.

Anmeld

3. januar 2013

Jeamie-vb

Vi blev inviteret af et kunde/venne par som stod for AL mad og hygge.. Hold kæft det var skønt ikke at skulle tænke på en fis andet end sig selv og få ungen i tøjet. Det er så længe iden jeg har gjort det at jeg ikke kan huske det cheerful.. Vi kørte derfra ca 23.30, så vi kunne nå hjem og redde heste og dyr fra diverse traume chock idet vi har en selvudnævnt kanonkonge på modsatte side... 

Min mor ville ingenting nytårs aften og valgte at sidde alene i sit støttebo. Min morfar blev desværre fundet uden bevidsthed lille juleaften, i sit hjem, så han var indlagt på sygehust men ved godt mod. 

Jeg hyggede mig smile

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.