Migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

366 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. november 2012

Signe1704-vb

Er hjemme med et migræneanfald idag - jeg er ved at blive sindsyg. Jeg fik mit første rigtige migræneanfald i maj og siden har det været ca 5 gange hver måned. Jeg kan næsten ikke holde det ud mere. Jeg har heldigvis en tid hos en neurolog i næste uge, men hvor er det dog en belastning. Jeg startede den 1. September på ny uddannelse som kontorelev og det påvirker mit arbejde - det er nu 2. Sygedag i perioden ( de andre gange har jeg kunnet klare den på piller og mange anfald er heldigvis kommet på fridage - i efterårsferien havde jeg 4)

Er der andre der lider af migræne og kan give mig nogle gode råd?

Jeg har nok i virkeligheden haft det længe, men det er blevet meget værre på det sidste.

Nogle der ved om hormonspiral kan påvirke det?

Jeg får det ofte i klynger : 3-4 anfald indenfor en uge - det er ikke på en bestemt tid på måneden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Polyp-vb

jeg har lidt af migræne siden jeg var teenager - men det gør jeg ikke mere - har fået sat min Atlasknogle på plads og siden har der kun været to mindre anfald på snart 3 år...men se dig godt for, når du skal vælge behandler - dert er bestemt ikke alle der er lige veluddannede og nogen føjer bare spot til skade.

Men bliv først udredt af neurologen, når det er noget relativt nyopstået - det kan nemlig sagtens være rod i hormonerne.,,mit var i høj grad cyklusstyret og jeg har også pt hormonspiral...men den har jeg så først fået efter, at atlasknoglen er blevet rettet, så der er ingen forskel.

Ud over piller, så kan det hjælpe at trykke på de store hættemuskler i nakken...men tryk i nakken giver bare kvalme og ikke rigtig afhælpning...find det sted på din forside ca to fingerbredder under kravebenet (yderste øverste del af brystmuskulaturen) - du er ikke i tvivl hvis du rammer rigtigt - og da det kan være svært at lave akupressur på sig selv, så få en med en størk tommelfinger til at trykke til efter dine anvisninger...det kan føre til høje 'knald' i nakken og du vil mærke blodet rulle igennem så du føler du er ved at besvime - men hoved pinen forsvinder elelr letter i hvert fald gevaldigt med det samme. 'knaldene er ganske ufarlige - er bare mælkesyren der slipper så blodet kan strømme igennem

Anmeld

15. november 2012

Polyp-vb

...og god bedring!

Anmeld

15. november 2012

babytrunte-vb

Jeg har desværre også migræne.. det er simpelthen noget fanden har opfundet. Heldigvis er det lang tid siden jeg har haft en rigtig voldsom tur.

Jeg håber du får noget godt at vide hos neurologen.

Jeg ved der er nogen, hvor det er hormornerne der kan spille dem et puds.

Men det er da rigtig irriterende når du lige er startet på uddannelse.

Rigtig god bedring, og skriv lige når du har været hos neurolog...

Anmeld

15. november 2012

Signe1704-vb

Jeg har en ide' om at hormonerne er noget af årsagen - jeg kan ikke tåle p-piller da jeg så får en dundrende hovedpine og for mig tyder det på at det har et eller andet med hormoner at gøre. Ligeledes led jeg af voldsom hovedpine da jeg ventede vores datter ( og det har jeg ikke gjort med drengene), så jeg tænker at det må have noget at gøre med at jeg havde ekstra kvindeligt kønshormon i kroppen ( min datter).
Tak for jeres tilbagemeldinger. Er så spændt på at komme til neurolog....

Anmeld

20. november 2012

BaronessenfraKastrup-vb

Hej

Du skal helst sikkert overveje om hormonerne har noget med din migræne at gøre. Jeg fik det selv som stor teenager og det blev rigtig slemt for nogle år siden, hvor jeg næsten havde et slemt anfald om dagen. Min læge foreslog mig, at jeg stoppede med de p-piller jeg har taget i 15 år. Og det hjalp som ved et trylleslag. Heldigvis var vi klar til at få børn, og da min søn blev født havde jeg det ikke værre end jeg kunne klare det med en kodigmagnyl, og det var endda sjældent. Efter jeg fik min datter 2½ år efter kommer det til tider, men har været triptan-fri siden 'hormonerne' røg. Nu står jeg så i et helt andet dilemma omkring prævention laughing.

Held og lykke med det.

http://lb1m.lilypie.com/jDIZp2.png

http://lb3f.lilypie.com/Pqgtp2.png

Anmeld

20. november 2012

Signe1704-vb

BaronessenfraKastrup SKREV:

Hej

Du skal helst sikkert overveje om hormonerne har noget med din migræne at gøre. Jeg fik det selv som stor teenager og det blev rigtig slemt for nogle år siden, hvor jeg næsten havde et slemt anfald om dagen. Min læge foreslog mig, at jeg stoppede med de p-piller jeg har taget i 15 år. Og det hjalp som ved et trylleslag. Heldigvis var vi klar til at få børn, og da min søn blev født havde jeg det ikke værre end jeg kunne klare det med en kodigmagnyl, og det var endda sjældent. Efter jeg fik min datter 2½ år efter kommer det til tider, men har været triptan-fri siden 'hormonerne' røg. Nu står jeg så i et helt andet dilemma omkring prævention laughing.

Held og lykke med det.

http://lb1m.lilypie.com/jDIZp2.png

http://lb3f.lilypie.com/Pqgtp2.png

Ja og der er jeg også hvis min spiral skal fjernes..... Jeg har sagt til min mand at vi må tage de børn gud giver os ;-)
Men jeg har en kraftigt mistanke om rod i hormonerne - om der så kan gøres noget ved jeg ikke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.