jeg har lidt af migræne siden jeg var teenager - men det gør jeg ikke mere - har fået sat min Atlasknogle på plads og siden har der kun været to mindre anfald på snart 3 år...men se dig godt for, når du skal vælge behandler - dert er bestemt ikke alle der er lige veluddannede og nogen føjer bare spot til skade.
Men bliv først udredt af neurologen, når det er noget relativt nyopstået - det kan nemlig sagtens være rod i hormonerne.,,mit var i høj grad cyklusstyret og jeg har også pt hormonspiral...men den har jeg så først fået efter, at atlasknoglen er blevet rettet, så der er ingen forskel.
Ud over piller, så kan det hjælpe at trykke på de store hættemuskler i nakken...men tryk i nakken giver bare kvalme og ikke rigtig afhælpning...find det sted på din forside ca to fingerbredder under kravebenet (yderste øverste del af brystmuskulaturen) - du er ikke i tvivl hvis du rammer rigtigt - og da det kan være svært at lave akupressur på sig selv, så få en med en størk tommelfinger til at trykke til efter dine anvisninger...det kan føre til høje 'knald' i nakken og du vil mærke blodet rulle igennem så du føler du er ved at besvime - men hoved pinen forsvinder elelr letter i hvert fald gevaldigt med det samme. 'knaldene er ganske ufarlige - er bare mælkesyren der slipper så blodet kan strømme igennem
Anmeld