Uhyrer under sengen - gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

219 visninger
1 svar
0 synes godt om
7. november 2012

Jeamie-vb

For 4 nat i træk har jeg oplevet hver 20ende minut mellem 00.40 og 05.25, jeg er godt udmattet og temmelig irritabel for at sige det mildt. Tænker sønnen er det samme. 

Han har fra tid til anden kaldt om natten, vand, tisse osv. Skide irriterende, men nå ja..og vi har taget det op med hvordan med at tænde lys osv.. Disse dage er han blevet total inhabil med at kunne de ting og det kan være tåbelige ting som at han har det varmt, puden skal vendes, vand, tisse osv... Han vil ikke forlade sin seng før vi er der og forklarer at der er nogen under hans seng der tager ham... Det er jo ikke et ukendt fænomen, men hvad har i gjort i lignende situationer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Polyp-vb

I skal da se Monsters Inc. - så får Monstrene et udseende og han ser at de slet ikke er farlige...og ellers bestyrk ham i at hans angst er reel . den handler jo om at andet end monstre under sengen...jeg kan huske at min lillebror havde en lignende episode der varede nogle måneder pga noget med Helvede (vi er ikke spor religiøse) og mine forældre var tæt på at tage ham til psykolog...og så fra den ene dag til den anden stoppede det. Det handler formentlig om han nu er ved at få en reel fornemmelse for at livet ikke varer evigt...og hvad så??? Altså, som i 'hvad sker der så med mig...hvem tager mig og hvor ryger jeg hen??? Har nemlig hørt fra bekendt, der er børnepsykolog at børn i meget religiøse familier ikke har den slags tanker - de ved jo godt hvad der sker - og er selvfølgelig sikre på at de kommer i Himmelen, med mindre de har været meget uartige lige inden sengetid.

Forsøg at opmønstre søvnoverskud til at få ham til at sætte flere ord på sin angst og tal om døden, uhyrer, monstre, sygdom - savn, tragik og lettelse..forskel på at dø gammel og mæt af dage og eks i en tragisk ulykke...men selvfølgelig uden at skræmme ham fra vid og sans - I har mange dyr? Så har han vel også oplevet at nogen dør...brug det som udgangspunkt...

LÆS også Brdr. Løvehjerte - han er ikke gammel nok til filmen endnu, vil jeg mene, og under alle omstændigheder, så læs bogen først - den anbefales bla til børn, der mister en forælder, når de ikke er så gamle - og vi har selv brugt den herhjemme i sin tid- for der er jo både nogen der dør - det gode mod det onde...og en fin historie med særlig appeal til drenge om hvad der måske sker, når vi dør uden at det er religiøst.

Monsters Inc er også sjov - har ikke fulgt med i efterfølgerne, da knægten er blevet for gammel til den slags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.