Er det ok at amme offentligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

240 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Webredaktøren-vb

I fredags blev en kvinde i Tivoli bedt om at pakke brysterne væk, da hun på en beværtning ammede sin baby.

Læs evt. artikel her...

Nu raser debatten - bl.a. på Facebook - om amning på offentlige steder...

Ammer/ammede I selv offentligt? Og har I oplevet at blive bedt om at amme et andet sted? Eller bliver I selv utilpasse hvis andre ammer foran jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Spunk-vb

jeg synes det er okay, så længe det er diskret, og man dækker bryst og barnet hoved til. For ja for mødrene med barnet er brystet = mad, mens det for andre symboliser sex og andre ting. Derfor er man nød til som ammende at vise hensyn. Men jeg synes nu også hensynet bør gå den anden  vej. For hvorfor skal man som mor til en baby ikke have lov til at være i det offentige forum, bare fordi barnet bliver sulten og har behov for mad.

Så længe man viser hensyn og er diskret og ikke sidder og flasher babs og nutte, så kan jeg ikke se noget problem.

Anmeld

24. oktober 2012

Titte-vb

Jeg har så svært ved at se, at det skal være et problem, at gøre det der er det mest naturlige i hele verden....

Jeg er så glad for at jeg kan amme min lille dreng, og jeg bliver da stødt over, at jeg dermed kan risikere at blive udelukket fra at komme ud blandt andre mennesker, at spise en frokost med veninder på en cafe, eller at tage ind i byen og gå på shopping. For i min by, er der ikke nogen steder, hvor der er indrettet ammestuer, eller afsnit af cafeer hvor det er helt ok og legalt at amme sit barn. 

Jeg ammer hver anden til tredje time, og det er altså ikke nemt at nå at shoppe tøj eller andet på en til to timer, for fra jeg har ammet, får bettemanden pakket ned og ind i bilen, kommer afsted og til han er sulten igen, ja så har jeg nok ikke mere end max 2 timer til at shoppe.... og så er jeg afhængig af at han sover i den tid der går imellem.....

JEg synes det er pinligt, at vi i DK skal diskrimineres fordi vi gør det der er mest naturligt. 

Self mener jeg, at man kan dække sig til, så man ikke sidder og flasher babserne i fuld offentlighed, jeg vil da alligevel ikke sidde og overbegloes af andre på mine atributter!!

Anmeld

25. oktober 2012

Polyp-vb

ja - hvis butiksejeren tillader det. Det må være op til den enkelte restauratør at bestemme den slags. De fleste er jo også ret diskrete, så det er vel i realitet ikke noget stort problem - og børnene skal jo ikke være ret gamle før det ikke lader sig gøre fordi de bliver så distraheret at de alligevel ikke kan koncentrere sig om at spise - og der er jo heller ikke tale om ret lang tid - så der må man kunne afstå fra sine voksenbehov - det skal man jo på så mange andre punkter også, når man får barn

Anmeld

26. oktober 2012

Janni-Martina-vb

Selvfølgelig skal man have lov til det. Der er jo ikke nogen der nægter os voksne mad, så der skal da heller ikke nægtes mad til de små. Men ja man bør dække sig til, jeg har aldrig prøvet at få kommentarer når jeg ammer, og det er altså sket på de mærkeligste steder, men jeg dækker mig og baby diskret til og det har jeg ikke hørt noget negativt for.

Jeg har ammet på restauranter, cafeer, både inde og ude, i bus, i tog og også ved busstopsteder. Men måske cafeejere osv er lidt mere stramme i trækket i storbyerne da de har råd til at miste en ammende kunde, hvor i forstaden siger de ikke noget til det så længe man er diskret??

Anmeld

27. oktober 2012

bsild-vb

JA - det er ok at amme offentligt. Jeg har godt nok ikke prøvet det endnu, da jeg endnu ikke har født. Men jeg har ikke tænkt mig at bure mig inde i min lejlighed 'bare' fordi jeg er blevet mor. Jeg skal da ud luftes lidt, og hvis det tilfældigvis er på samme tid som junior skal have mad - så ammer jeg offentligt. Vi kvinder skal ikke gemme os væk - vi er stolte mødre og vi skal have lov til at være præcis samme steder som alle andre mennesker!

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.