Børneværelset skal have en make over i efterårsferien - idée

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.164 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Spørge Jørgen-vb

Efterårsferien nærmer sig med hasteskridt. Vi skal i gang med børneværelset til Emil på 2 år - og har ikke det store at gøre med. Hvad vil du anbefale? Sejt tapet? Maling? Andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Jeamie-vb

Hvad med at male værelset hvidt og derefter male hans ynglingsfigurer på væggene - som han evt selv er med til at vælge - set i lyset af at han 'kun' er 2 pg hans ordforråd nok ikke er voldsomt udpræget smile

Anmeld

8. oktober 2012

Spunk-vb

male værelset, smutte en tur i ikea og finde nogle møbler som gør opbevaringen af legetøjet nemt, og så værelset er nemt at holde.

Desuden har sebra.dk en masse fede boghylder og den fedeste sætterkasse i klar plast, som ville være super fed på væggen.

Men prøv at billedgoogle børneværelser og bliv inspireret :)

Anmeld

8. oktober 2012

Webredaktøren-vb

Jeg ville også smutte i Ikea, som Vanni anbefaler. Du finder bare så mange fine børnemøbler der.

Og så vil jeg også anbefale, at du prøver med nogle wallstickers. Fordelen ved wallstickers er, at man hurtig kan 'skifte alder', når barnet er blevet et par år ældre (uden at skulle have malerullen frem igen).

Jeg har set, at de har mange wallstickers til børn på http://www.wallstickers.dk

Held og lykke med projektet.

Anmeld

12. oktober 2012

sivpiv-vb

Spørge Jørgen SKREV:

Efterårsferien nærmer sig med hasteskridt. Vi skal i gang med børneværelset til Emil på 2 år - og har ikke det store at gøre med. Hvad vil du anbefale? Sejt tapet? Maling? Andet?

Jeg ville gå på babyshower.dk og finde noget der - det er en fantastisk side med mange gode møbler, ting og gode tilbud tit.....smile

Anmeld

12. oktober 2012

Polyp-vb

jeg lavede i sin tid selv udskårne træfigurer - ligesom papirklip, bare på tynde træplader - og malede med lakmaling...alle figurer fra Rasmus Klump til at hænge op på væggen - det tog forholdsvis lang tid, men er unikt og kunne nemt fjernes igen, da de blev for barnlige. Har også en plade, der oprindeligt har været brugt til at spærre en dør med, hvorpå der er et savannemaleri med aber, leoparder etc...det hænger stadig på væggen selv om ejeren nu er teenager

Store billedrammer med eks fantrøjer eller yndlingst-shirts fra ferier eller forlystelseparker med billeder fra diverse begivenheder - sådan lidt kollageagtigt - og let at udskifte når interesserne ændrer sig med alderen

Anmeld

16. oktober 2012

Spørge Jørgen-vb

Jeg har købt nogle posters med Thomas Tog og Cars til min dreng på knap 3 år og sat dem i rammer fra IKEA. Så har jeg købt et 'løst' gulvtæppe med bilbane på, som han kører med sine biler på. Det helt store hit for ham er hans seng fra Flexa børnemøbler. Det er en juniorseng der kan 'vokse' i højden, så når han er stor nok (om et års tid, gætter jeg på), så laves den til en 'halvhøj' seng, så der kan være hule, skrivebord, opbevaring el.lign. inde under. Til den seng har vi så købt en slags 'senge-hule' der er hen over sengen, og stoflommer med ridder-tema hænger på siderne af sengen (og når den laves til halvhøj seng, så har vi også købt stof der hænger under sengen i samme ridder-tema). Endelig har jeg netop købt en helt enkel hvid 'Billy-reol' i IKEA til kun knap 300 kr, og inden vi samlede den har jeg så beklædt reolens bagvæg med sejt børnetapet. Derudover har han en lille 'børne-slagbænk' med opbevarings-kurve nedenunder, et lille bord og en lille stol til - og så har han 2 Bubbles tumle-møbler i fine, glade farver, som han er rigtig glad for. Min dreng er rigtig glad for, at møblerne på hans værelse passer lige til ham, og han sidder tit og leger ved sit lille bord eller på sit 'bilbane-gulvtæppe'. Jeg tror det er super vigtigt at tage udgangepunkt i, hvad din søn kan lide at legeog hvordan han er som typetongue - altså er han en kreativ dreng der elsker at sidde ved et bord og nørkle, så skal han da have et lille stole-bord-sæt, er han en tumling skal han da have en sækkestol og nogle Bubbles-møbler el.lign. at tumle med/i, elsker han at bygge huler så skal han da ´have en seng som han kan omdanne til hule osv.

Held og lykke med efterårsprojektetwink Håber at høre, hvad du finder på at indrette hans værelse med. o-klapperi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.