Nogen bonus-mødrer herinde der venter første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.065 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Amor2013-vb

Hej :)

Jeg er gravid for første gang og sat til 18. maj, så det er stadig meget nyt.

Jeg er bonusmor til tvillinger (en dreng og en pige) på 5 år. Jeg har kendt dem i 1,5 år nu og været sammen med deres far i 2 år. Vi har dem 50% af tiden. 7/7-ordning og det fungerer faktisk rigtigt godt 90% af tiden.

Jeg går med en masse spørgsmål, som er svært at dele med andre, så tænkte det ku være nyttigt at dele det med andre i samme situation.

Så er der andre af 'min slags' herinde?

Mange hilsner fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

Jeamie-vb

Hej og velkommen til.

Jeg er dog ikke bonus mor men synes alligevel du skal ha en lille velkomst hilsen smile. Der er andre her inde der har det som dig, dog ikke lige med tvillinger, så det kan være de logger på igen. Indtil da kan du dele spørgsmålene og tankerne med os andre, sommetider kan friske øjne se ting man ikke kan, eller også kan vi relatere til evt nogle bekendte... smile

Anmeld

28. september 2012

Amor2013-vb

Tak:)

Har nok en trillion spørgsmål, som hvornår vi fx skal fortælle børnene at de skal have en lillebror/søster og om det er hensigtsmæssigt at involvere deres mor inden, så hun er forberedt. Hvordan man håndterer at have eet fuldtidsbarn og to deltidsbørn, de må helst ikke føle sig udenfor. Da de er dreng og pige havde vi lovet dem hver deres værelse snart, men det værelse blir nu optaget af baby... (vi har kun prøvet i 3 mdr, og slet ikke regnet med at det skulle ske lige nu, da tvillingerne er kommet til verden med hjælp). Og der er sikkert en bunke flere issues under vejs som popper op, så det kunne være rart om vi kunne hjælpe hinanden med 'vi gjorde sådan' osv herinde:)

Anmeld

29. september 2012

Polyp-vb

uden selv at have stået i en lignende situation, vil jeg mene, at I - som det lyder, har et ok samarbejde med tvillingernes mor - skal fortælle hende det, så hun som minimum ved det, når tvillingerne har fået det at vide - for de har jo måske også tusind spørgsmål, der popper op, når de er hos hende

...den med værelse er måske værre - det afhænger af hvor meget de har glædet sig til det og deres sind i øvrigt ;-)...men måske en nyindretning af det nuværende værelse så det deles mere op kan være et kompromis - jeg tager det som en selvfølge, at de skal dele det største værelse, hvis der er forskel

...og velkommen til

Anmeld

30. september 2012

Amor2013-vb

Ja vi har også talt om at dele det op, så de får hver deres 'afdeling'. De har det største værelse og de 2 andre er ret små. Det er heldigvis ikke noget vi har dyrket (det med hver deres værelse), men det kan ikke lige blive anderledes sålænge vi bor her;)

Og tak:) glæder mig heeeelt vildt:)

Anmeld

2. oktober 2012

Amor2013-vb

Hej

Jeg kender alt for godt de tanker du sidder med. Jeg har lige fået en lille datter 14/9 hvor hendes far har 2 børn, en dreng og en pige på hhv knap 7 og 3,5 år. I modsætning til hos dig kører samarbejdet med hans x så ikke særlig godt og hun laver om på aftaler som det passer hende. Så nu er det pludselig at hun fra en 8/6 aftale siger han kun må have hver 2. Weekend og da han så snakkede med statsforvaltningen i går fandt vi ud af at hun også har søgt fuld forældremyndighed. Hun er enorm sur over at han er kommet videre og hun ønsker ikke at børnene har noget med os at gøre. Hun havde feks sagt til børnene at nu skulle far have en ny baby - så skulle de ikke være hos ham længere - han havde nok i den ny! Ja undskyld, men det kan man simpelthen ikke - og hans søn er jo så glad for at skulle være storebror og nu får han næsten ike mulighed for at se hende :-(

Nå, nok om det - vil bare sige at jeg udemærket forstår dig - for kæresten er flyttet over i mit hus ( det gamle er til salg og x ejer det også og der er meget ballade - hun tror bare man kan flytte og stoppe med at betale og så er alt løst :-O ). Så der hvor vi troede de skulle have hver deres værelse skal nu også deles. Vores løsning er så i første omgang at have puslebord mm på pigens værelse og så sover babyen hos os i sin vugge. Hun har jo ikke brug for eget værelse endnu. Så evt I kunne have det sådan også - hvis I alligevel har overvejet om i skal flytte inden den nye bliver gammel nok til eget værelse ?

Knus Mie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.