Sutter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. august 2012

Signe1704-vb

Vi har i fredags været i BR og aflevere Julius´ sutter. Han er jo lige blevet 3 år, så væk skulle den.

Men nej hvor han synes det var svært at sige farvel - han brød hulkende sammen og jeg fik så dårlig samvittighed. Havde mest lyst til at få sutterne tilbage.....

Nå men han fik den mikroovn han havde ønsket sig og vi drog hjemad. Og så er det bare gået rigtig godt siden. Jeg valgte for at være solidarisk at stoppe med at ryge samme dag og første morgen efter spørger Julius mig: Mor savner du ikke dine citeratter (cigaretter)? hvorefter han begyndte at græde.

Nu er han stolt og glad over at være så stor at han ikke bruger sut mere.

Hvilke ritualer har i andre i forbindelse med bortskaffelse af sutter? Hvordan er det gået?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Signe1704-vb

Nå ja det skal jo lige nævnes at han er vores mindste og derfor synes moderen at det er lidt svært at sutten skal væk - så forsvinder det sidste baby jo vi har i huset....... Godt manden har sagt god for at vi kan få en efternøler om nogle år.....

Anmeld

14. august 2012

Janni-Martina-vb

Vi har ikke rigtig haft noget ritual endnu her. Oliver brugte ikke sut. Det pjat gad han ikke, heller ikke noget tommelfinger eller lignende. Han var bare hardcore :P

Alexander bruger sut, men har er ikke så gammel endnu, så han beholder sutten noget tid endnu.

Har ikke rigtig overvejet hvordan vi skal håndtere det, men kunne være godt at læse om andres erfaringer omkring dette, for det er i hvert fald noget vi skal igennem med minimum 1 af vores drenge :)

(Og hvor er jeg bare glad for sutter, det gør altså bare nogle ting lidt nemmere i hverdagen)!!

Anmeld

14. august 2012

Meesalith-vb

Vores dreng glemte den en aften han skulle i seng. Og han har ikke rigtig spurgt eller savnet den. Er en lille smule skuffet, da jeg havde glædet mig til suttetræ og gave i br. Men det blev der ikke noget af :-)

Anmeld

14. august 2012

Polyp-vb

vi trappede ned - og da den sidste var endegyldigt død, blev den smidt ud og det var så det...som 2 1/2-årig

Synes ikke rigtigt den rygestoppede mor fortæller hvordan det så går med hendes kolde tyrker?????

Anmeld

17. august 2012

Signe1704-vb

Det går okay, men ikke helt unden at falde i. Men fra idag af prøver jeg igen. Jeg har dog kun røget når jeg ikke var sammen med ungerne og det har begrænset det en del. Har i den sidste uge haft 3 dage helt uden cigaretter og kun røget to pakker til sammen de andre dage ( jeg plejer at ryge 1,5 pk om dagen). Så jeg er selv okay tilfreds... Men de skal jo helt væk.....

Anmeld

24. september 2014

Signe1704-vb

Selvom det er en gammel tråd vil jeg lige vække lidt liv i den igen da jeg har svært ved at få min søn til at slippe sine sutter.

Signe1704: God idé at trapper ned med cigaretterne. Det kan være svært, men er det hele værd :-)

Jeg kan simpelthen ikke få vores søn til at slippe sutterne. Han er små 2½ år og er bagefter pga. hans udviklingshandicap. Lægerne kan ikke finde ud af hvad der er galt og derfor går vi bare og håber på der sker noget nyt ift. hans udvikling. Han er først lige er begyndt at bide i alt han kan få fat på. Det er rigtig sødt, men kan også godt blive for meget. Det er ret sent at begynde på det så vi undrer os over hvorfor det ikke er sket før.

Vi træner med at få ham til at slippe sutterne, men det tyder på, at der går noget tid endnu før det lykkedes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.