Herhjemme har vi været lidt det samme igennem med Oliver.
Jeg præsenterede min nuværende forlovede, som en ven i det første lange stykke tid. Så Oliver langsomt fik bygget et forhold til ham op.
Det fungerde rigtig godt, og Oliver lyste op hver gang han fik at vide at han kom på besøg igen. Så begyndte vi og holde i hånd foran Oliver efter noget tid, men det var ikke rigtig noget vi aftalte eller tænkte meget over hvornår det skulle ske. Det endte med at komme meget naturligt. Og Oliver har taget det helt fint. Tror han har været okay med det, fordi han ikke har følt at han skulle dele mor, men derimod følt at han har fået en ekstra forældre.
Jeg snakkede også en del med ham om det at min partner skulle flytte ind, og den var Oliver helt med på. Igen tror jeg han kunne se fordele i at have 2 voksne til sig selv :)
Senere kom lillebror til verden, og snart kommer endnu en lillebror, men Oliver er stadig super glad for 'far' som han nu kalder min forlovede :)
Så jeg tror at så længe i giver bettemanden en masse opmærksomhed og tager det i et stille og roligt tempo, så kommer det til at gå helt fint.
(Skal dog siges at i mit tilfælde var biologisk far ikke inde i billedet overhovedet da han ingenting vil/ville have del i Olivers liv desværre, så helt den samme situation er det ikke)
Men tillykke med at have fundet kærligheden, det er så dejligt når det sker :)
Anmeld