Nyt forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. august 2012

Mor-til-2-vb

Hej til alle jer kære mennesker derude:)

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd..

For 2 1/2 år siden gik min søns far fra mig, men vi har holdt kontakten ved lige og fået et kanon godt samarbejde nu:) vi kan tage i svømmehallen alle 3 eller noget andet en gang i mellem, da vi føler det er vigtigt for vores søn at vokse op i en elsket familie selvom vi ikke længere er sammen. Det er vigtigt for os begge at han altid føler at mor og far er gode venner selvom de ikke er sammen. Vi deler tiden med vores søn 1 uge hos hver...

Nu har jeg så, her for en uge siden fået en kæreste. Jeg var kærester med ham for 6 år siden, og vi var sammen i 2 år. Dengang var vi meget forskellige og ønskede forskellige ting. Sådan er det ikke længere. Han vil slå sig ned og have villa Volvo og vovhund, hvis i forstår:)
Jeg kender ham rigtig godt, og har tænkt det meget igennem, inden jeg gav ham og mig en chance mere...
Nu er mit spørgsmål så, hvor lang tid bør der gå før min nye kæreste og min søn skal mødes?? Min nye kæreste fisker, så han er ikke så meget hjemme som en der har 7-16 job.
Det skal lige siges at jeg ikke har haft en kæreste siden min søns far gik fra mig, så det har ikke været sådan at min søn ofte har skulle acceptere nye mænd i mit liv...

Kærlig hilsen den lykkelige:)

Tak for alle jeres svar, de er alle med til at se det hele lidt mere klart:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Jeamie-vb

Er i sikre på i vil hinanden ? 

Hvor gammel var din søn da hans far og dig gik fra hinanden ? Har han oplevet jer som 'kærester'?

Hvis ikke (fordi han er for lille til at kunne huske det ), så..:

Jeg synes ikke der er noget galt i at børn ser en forældre være glad for en et andet menneske, griner, hygger, spiser sammen, laver sjove ting sammen osv - så hvis jeg kunne mærke at det her er ham og ikke en øvert når hverdagen kom, så ville jeg ikke tøve med at indlemme ham så småt i hverdagen. Men jeg ville tage små skridt og ikke kysse, kramme lige foran næsen for ham hvis han kan huske at hans far og dig og så gjorde det... 

Generelt ville jeg nok ikke være voldsom i det når det er små børn.. Men synes ikke der er noget galt i at børn oplever deres forældre være glade for andre / andet menneske...

Anmeld

4. august 2012

Mor-til-2-vb

Hej Jeamie
1000 tak for dit svar:)
Vores søn var ca. 1,5 år da vi gik fra hinanden og bliver 4 år her i næste uge:)
Jeg mener ikke at han kan huske at vi har været sammen, altså hans far og jeg.
Selvfølgelig er det hele nyt endnu, men jeg kender jo min kæreste så godt fra vores tidligere forhold, og jeg har også snakket meget med ham om hvordan tingene skulle være hvis vi skulle give det en chance mere. Jeg er meget overbevist om at jeg har fundet ham jeg vil være sammen med resten af livet. Det virker underligt, men da jeg valgte at sige ja, til at give os en chance igen, var der ligesom et eller andet der bare faldt på plads i mit liv... Underligt, men lidt som om at vi aldrig rigtig havde været væk fra hinanden, eller som om man fandt den sidste brik til puslespillet... Totalt kliche det ved jeg godt, men sådan føles det virkelig:)

Jeg tror det du siger med, at vi kan sidde og spise en middag sammen og bare snakke uden at kramme og kysse osv. Lyder som den helt rigtige approach... Min kæreste kommer hjem fra 'søen' om ca. 14 dage, så jeg ved ikke helt om jeg skal invitere ham til middag så min søn og ham kan se hinanden. Tror du det er for tidligt??

Anmeld

5. august 2012

Jeamie-vb

Jeg ville få kysset og krammet overstået inden han mødte din søn... men altså, du inviterer vel også andre venner over til hygge, så hvorfor ikke ham her også ? smile.. Det er jo kun oppe i dit hovede at i er kærester, din søn ser ham måske bare som endnu en god ven som han måske kan slås med, kravle rundt på, og lave seje ting med ?!... når sønnen så har vænnet sig til han er en del af dit liv, så kan alt det andet nok godt vises lidt mere frem smile... 

Aftal med kæresten at det bliver total nede på jorden med den middag, nyd den og ha`det sjovt med knægten.. Hvis i går og er trykkede og lister rundt, så mærke den lille pode det... 

Jamen er kærlighed ikke bare en total gammeldags klichè ?? cheerful

Anmeld

5. august 2012

Mor-til-2-vb

Jeamie:-)
Dine vise ord går rent ind:)
Jeg tror jeg vil invitere ham til middag, men uden kys og kram og holde i hånd m.m. Det kan vi gøre når bettemanden er puttet:) så kan vi jo bare hygge os alle 3 med snak og leg:)
1000 tak for dine svar, det har virkelig været fantastisk at få lidt hjælp til sådan et emne, for jeg har synes det har været meget svært hvad man lige skal gøre og ikke gøre, så du har bare været super og ærlig, og det værdsætter jeg virkelig:)

Endnu engang 1000 tak

Anmeld

5. august 2012

Polyp-vb

Er enig med altid kloge Jeamie. I kunne også starte dagen ude på neutral bane - eks en tur i zoo, på stranden eller andet børnevenligt for så at ende med middag hos jer - og evt. overnatning med plads til junior i midten, når han vågner ;-)

God fornøjelse ;-)

Anmeld

5. august 2012

Janni-Martina-vb

Herhjemme har vi været lidt det samme igennem med Oliver.

Jeg præsenterede min nuværende forlovede, som en ven i det første lange stykke tid. Så Oliver langsomt fik bygget et forhold til ham op.

Det fungerde rigtig godt, og Oliver lyste op hver gang han fik at vide at han kom på besøg igen. Så begyndte vi og holde i hånd foran Oliver efter noget tid, men det var ikke rigtig noget vi aftalte eller tænkte meget over hvornår det skulle ske. Det endte med at komme meget naturligt. Og Oliver har taget det helt fint. Tror han har været okay med det, fordi han ikke har følt at han skulle dele mor, men derimod følt at han har fået en ekstra forældre.

Jeg snakkede også en del med ham om det at min partner skulle flytte ind, og den var Oliver helt med på. Igen tror jeg han kunne se fordele i at have 2 voksne til sig selv :)

Senere kom lillebror til verden, og snart kommer endnu en lillebror, men Oliver er stadig super glad for 'far' som han nu kalder min forlovede :)

Så jeg tror at så længe i giver bettemanden en masse opmærksomhed og tager det i et stille og roligt tempo, så kommer det til at gå helt fint.

(Skal dog siges at i mit tilfælde var biologisk far ikke inde i billedet overhovedet da han ingenting vil/ville have del i Olivers liv desværre, så helt den samme situation er det ikke)

Men tillykke med at have fundet kærligheden, det er så dejligt når det sker :)

Anmeld

5. august 2012

Jeamie-vb

heart o-flag kissing.. Nyd det heart

Anmeld

5. august 2012

Jeamie-vb

Hvor er i søde... smile tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.