Negleklipning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Mor til 2-vb

Hej jeg er mor til 2 på 19 mdr.

Når de skal have klippet negle græder de fra jeg begynder til jeg slutter.

De får dem klippet en gang om ugen efter et bad (De kommer i bad flere gange om ugen).

Håber der er nogen der kan hjælpe mig for mener ikke det er normalt de skal være så kede af det når de er så gamle nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

Janni-Martina-vb

Altså min på 6 år bryder sig stadig ikke om at få klippet negle, og det foregår 50% af gangene med tårer.....

Ham på 1 år er ligeglad.

Ved ikke om du har prøvet, men det kan evt gøres mens de sover. Det gør jeg nogen gange med den store, bare for at gøre det lidt nemmere for alle parter. :)

Anmeld

29. juli 2012

Jeamie-vb

Hmm min er snart 4 og når han får klippet tånegle er det med av av av av av uh uh uh mens han holder vejret... Når det er fingrene er han helt stiv, trækker vejret sådan inden han bliver blå..meeen der er da ting han synes er federe. Og han er ALDRIG blevet truet med at få tæsk med en negleklipper, eller klippet for meget ell laughing... 

Hvis nogen rører mine tæer stopper jeg simpelthen også med at trække vejret.. (er glad for folk ikke har dyrket dèn fetich i flere minutter af gangen..).. 

Anmeld

30. juli 2012

Titte-vb

Jeg er 40, og kan stadig ikke lide at få klippet mine negle, især ikke dem på fingrene... synes faktisk det gør ondt, så oftest filer jeg dem!

Anmeld

30. juli 2012

Webredaktøren-vb

Da mine var så små, lave de vi en sjov seance ud af negleklipperiet, hvor vi sang den klassiske 'Tommelfinger, tommelfinger, hvor er du?'-sang.

Dvs. at de startede med hænderne på ryggen, og så stak de en finger frem ad gangen, der passede til sangen.

Så tænkte de vist mere på sangen, end det at få klippet negle... måske et forsøg værd.

Anmeld

30. juli 2012

Mor til 2-vb

Mange tak for jeres svar jeg tror jeg prøver mig frem sådan når de skal have klippet negle

Anmeld

31. juli 2012

Polyp-vb

uhhh. 'min' på 48 skal stadig tvinges til at få klippet tånegle, når jeg griber ham i at de er alt for lange og ulækre og han 'hyler og skriger' hele vejen igennem seancen, men har selv svært ved at nå ned 

jeg bryder mig ikke selv om at få klippet fingernegle - og har derfor næsten altid meget lange negle...der heldigvis kan holde til det meste...HADER den der fornemmelse af hypersensitivitet i fingerspidserne de første par timer efter

Synes dog det lyder af meget, at du klipper dem en gang om ugen....men kan ikke huske, hvor tit jeg klippede juniors negle - det sørger han selv for nu...kan heller ikke huske hvornår han begyndte på det....har faktisk ikke skænket det en tanke før nu ;-) Men han har så vidt jeg ved aldrig haft negle-traume

Synes det lyder som en god ide med et positivt ritual, der måske kan henlede opmærksomheden på noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.