2. jule- og pinsedag er jo også bare opfundet for at vi (den danske bondestand)kunne komme os over tømmermændene efter diverse mere eller mindre perverterede julelege i sin tid og har som sådan intet med Bibelen at gøre ;-) - de findes vist heller ikke ret mange andre steder i den kristne verden...der har man så andre 'mærkelige' traditioner på andre tidspunkter - og er da helt enig i, at regeringen ikke skal blande sig i hvad arbejdsmarkedets parter finder ud af mht antal af ferie- og fridage, det må og skal være en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager, så længe lovgivningen er overholdt. På det private arbejdsmarked finder man jo nok bare ud af at regulere alligevel, så status quo opretholdes...jeg har da haft flere arbejdsgivere, hvor man har helt fri mellem jul og nytår, de år, hvor det alligevel er en kort uge - så er der bare et nødberedskab til lige at klare hastesager - og de har så fri på et andet tidspunkt
Halalslagtning eller ej...tja bom bom...egentlig er der jo mange andre dele af den sag, der er vigtigere...dyrenes levevilkår og transporten til slagteriet er da vist mere kritisabelt i mange tilfælde - men halalslagtning SER jo voldsomt ud ... især når det er store dyr
Jamen, står det til visse dele af det parlamentariske grundlag p.t., så blive vi da ens om 20 år - altså nok bortset fra at nogen jo nok vil være mere lige end andre...ganske som magteliten i totalitære samfund uanset politisk observans altid er mere lige end undersåtterne...
Jeg vil personligt være tilfreds med lige adgangskrav til ...ja, vel primært uddannelse, sundhedsvæsen og andre offentlige goder. Men jeg går også fuldt ind for private sundhedsforsikringer, har min søn i privatskole som et klart fravalg af den lokale folkeskolepolitik i min kommune - ligestilling både socialt og mellem kønnene tror jeg ikke på er hverken realiserbart eller sundt....ligeværd uanset position i livet forsøger jeg til gengæld at praktisere i hverdagen...men det er jo en helt anden debat, sorry ;-)
Anmeld