Hvor meget ferie holder dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. juli 2012

Webredaktøren-vb

Det er sundt at holde ferie - også for børn...cool

Men langtfra alle forældre har mulighed for at give deres børn en lang sommerferie, viser en rundringning til 17 daginstitutioner, foretaget af avisen.dk.

I år er mine børn priviligerede og får hele seks ugers fri, men så står den også på SFO i både efterårsferie og vinterferie... man kan jo ikke få det hele sad

Hvor meget fri får jeres børn i løbet og sommeren, og er det vigtigt for jer at give jeres børn en pause fra institutionen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2012

Janni-Martina-vb

I sommerferie perioden har vi kun skrevet os ned for 1 uges ferie med Alexander (vuggestue) og 2 uger for Oliver (SFO) men det er fordi min mand ikke har mulighed stor for at holde ferie i sommerperioden.

Og jeg kan ikke overskue at være hjemme med 2 børn når jeg er højgravid. Har jo haft veer 2 gange nu, så har fået odrer på at tage det meget roligt.

Men når Baby William er kommet ud og vi lige har fået en smule ro på så regner jeg da med at ungerne holder 2 ugers ferie hvor de kan lære deres nye lillebror lidt bedre at kende. :)

Mht efterårsferie så har vi slet ikke planlagt så langt i fremtiden endnu :) Men der holder de nok også lidt fri, måske ikke en hel uge begge 2, men så et par dage hver, på skift eller noget.

Anmeld

16. juli 2012

jetkar-vb

Jeg er så priviligeret, at jeg arbejder hjemme så vores børn gå ikke i SFO, derfor har de fri hele sommerferien og de andre ferier.

Vi tage så en uge et sted hen, resten af tiden er vi enten hjemme eller kører en tur, så er de hos bedsteforældre og spejderlejr.

Før jeg begyndte at arbejde hjemme, arbejdede jeg i en privat Børnehave/SFO, hvor vi bevidst valgt at lukke i 2 uger, ellers var der børn der aldrig havde fri. Begrundelse, 'de keder sig jo når de er hjemme'. Men det er der vist ingen der har tage skade af.

Anmeld

16. juli 2012

Polyp-vb

min er nu så gammel at han har ALT for meget ferie - jeg har 'tvunget' ham til et par uger med træningslejr - dels som træner for nogle små 6-10 årige dels som aktiv deltager. Han har så selv bestilt rekreation hos mormor og morfar i ... ja stod det til ham de resterende 6 uger...men jeg har dekreteret mindst to uger hjemme i selskab med jævnaldrende, velvidende at de sikkert bare forskanser sig i et teenageværelse i en kælder eller en kammerats sommerhus hvis vejret er dårligt

Da han var mindre havde han de tre uger jeg havde fri + to-tre uger med en tante og/eller mine forældre om sommeren og masser af lange weekends

Anmeld

16. juli 2012

Jeamie-vb

Vi tager hele juli måned, søn og jeg, hvor farmanden 'kun' har 3 med os.. men nu må vi se om vi tager noget ekstra med, grundet børnehave stop/ skift smile

Anmeld

16. juli 2012

Signe1704-vb

Min store er 13 år og har derfor ferie al den tid skolen har. Han har godt nok også travlt - han har allerede været 4 dage hos farmor og farfar og 3 dage hos mormor og morfar og i morgen tager han så til farmor og farfar 1 uge. Vi rejste i juni i år så der havde ungerne godt 2 ugers ferie. De små har kun nået at være i bh 2 dage efter sommerferien startede og kommer ikke mere i denne uge og næste. Og så må vi se derefter.
Jeg er hjemmegående i 4 måneder henover sommeren, så det skal bare nydes.

Normalt holder vi 2 uger sammen og tager så en uge hver i hver ende eller vi holder 3 uger sammen. Men med mormor og morfar der er lærere bliver det som regel til en del mere. Desuden har jeg været hjemme 4 ud af 6 somre efter vi har fået børn (grundet graviditet og barsel x 2) -det har givet dem en del ferie.

Anmeld

16. juli 2012

Signe1704-vb

Til gengæld starter jeg til september som elev, nu skal vi til at komme ind i en normal rytme..... Puhhh der bliver hårdt. Har gået hjemme og været sygemeldt det meste af et år - kun afbrudt af 4 måneder på skolebænken....

Anmeld

31. juli 2012

Heidi Nielsen-vb

Begge mine holder 4 ugers ferie....den første sammen med mig da manden skulle arbejde og de sidste tre har vi alle sammen fri.....vi starter alle op igen på mandag den 6 august.....

Ungerne har været på ferie hos farmor og farfar, så har vi alle tilbragt 14 dage på campingpladser i syd Tyskland, vi kom hjem i lørdags.....

I morgen kører vi alle i sommerhus sammen med min lillebror og hans familie, hvor vi skal en tur i Aalborg zoo og vi kører så hjem igen på torsdag hvor den store bliver afleveret hos mormor på vejen. Ham henter vi igen på søndag og så er de 4 uger gået.

Anmeld

13. august 2012

FrkMama-vb

Mine har holdt ferie i 5 uger. Det lyder af længe men to af ugerne har de afholdt med deres far. :)

vi har haft tre unger med dem og det har været lækkert og tiltrængt. :) Med sådan en stressende hverdag vi har, så er alt ferie blevet modtaget med kyshånd. :)

Anmeld

13. august 2012

Jeamie-vb

Vi holder så stadig 'ferie'... Det er skide hyggeligt selvom hans konstante knævren godt kan være lidt et problem når der ringer kunder ell laughing, men han er så selvkørende nu at vi samtidig også kan gå og lave hyggelige ting imens han er hjemme og butikken åben.. Fedt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.