Mest populære børnenavne - hvad hedder dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. juli 2012

Webredaktøren-vb

I 2011 blev William (igen) og Emma de mest anvendte navne, når nyfødte skulle have navn.

Se top 10-listen over populære navne her.

Er dit navn på listen, eller var det vigtigt for dig, at dit barn fik et mere utraditionelt navn end de fleste?

Vi overvejede sjovt nok en del af navnene på top 10, men endte med Elliot og Kathrine... genkendelige navn, men vi møder sjældent en navnebror eller søster på deres alder smile

Hvad overvejer I, der er gravide at kalde jeres kommende barn... hvis det altså ikke er en hemmelighed wink

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

louise79-vb

Vi er to forskellige nationaliteter her i huset. jeg er dansker og min mand italiener. Derfor har det vigtigste for os , da vi skulle vælge navn været at det blev udtalt nogenlunde ens på begge sprog. Og vi har valgt Italiensk klingende navne til vores datter som nu er tre år og baby'en som kommer til oktober. Vores datter hedder Mia ( som på italiensk betyder min) og vores søn kommer til at hedde massimo ( som betyder den store).

Så listerne med populære navne har vi ikke haft glæde af på den måde, men selvfølgelig syntes jeg det fint at der laves sådanne lister. Vi har da ihvertfald kigget på dem med et stort grin. smile

Anmeld

13. juli 2012

Janni-Martina-vb

Herhjemme er vi også 2 nationaliteter, så her betød det også meget at navnene skulle fungere på dansk og engelsk (farmand er englænder).

Så det er Oliver og Alexander og baby William i maven.

Vi havde ikke kigget på populære navne, men har kigget i navnebøger for at se hvilke navne vi følte vi havde at vælge imellem. Vi ville egentlig have et navn til baby William som startede med en vokal, men fandt ikke rigtig noget der fungerede på begge sprog og som tiltalte os. Så det blev en William.

Hvis det var blevet en pige ville det være blevet en Isabella, og hvis Alexander var blevet en pige ville nummer 2 pige navn være Elisabeth.

Anmeld

13. juli 2012

milleren-vb

Vi har en lille pige på 2,5 der hedder Amalie. Jeg ville gerne have opkaldt hende Amille efter hendes oldemor,men det ville manden ikke så komprosmis blev Amalie.

Nu venter ví en lille dreng til september der skal hedde Alexander.

Anmeld

14. juli 2012

Polyp-vb

Jeg har en Kristoffer - og navnet blev valgt netop for at være relativt almindeligt uden dog at være en mængdebetegnelse som faderens navn (Thomas), så han rent faktisk ville blive kaldt ved sit navn og ikke alt mulig andet for at distingvere mellem de mange med samme navn...far gik i klasse med 4 andre Thomas'er...og når de så også hedder Hansen eller Jensen alle sammen...vi hedder dog hverken Hansen eller JEnsen...har et mere ualmindeligt mellemnavn og så et almindeligt, men dog langt nede på listen -sen efternavn

Anmeld

16. juli 2012

Signe1704-vb

Min store hedder Tobias - jeg lagde vægt på at det skulle være et navn alle kendte og som ikke kunne staves på 1000 måder, men uden at det var en massebetegnelse (og så synes jeg også at det er pænt wink ).

Vores datter hedder Mette og er opkaldt efter sin afdøde farmor. Jeg vidste at det ville betyde meget for min mand, så det var mig der foreslog det selvom jeg nok havde foretrukket Matilde eller Wilma.

Vores lille dreng hedder Julius og for mig var det meget vigtigt at det passede til de to andre navne og at der igen ikke var for mange der hed det.

De har to efternavne som altid skal staves, så det skulle være sådan at deres fornavne var lige ud af landevejen.

Anmeld

16. juli 2012

susi-vb

Webredaktøren SKREV:

I 2011 blev William (igen) og Emma de mest anvendte navne, når nyfødte skulle have navn.

Se top 10-listen over populære navne her.

Er dit navn på listen, eller var det vigtigt for dig, at dit barn fik et mere utraditionelt navn end de fleste?

Vi overvejede sjovt nok en del af navnene på top 10, men endte med Elliot og Kathrine... genkendelige navn, men vi møder sjældent en navnebror eller søster på deres alder smile

Hvad overvejer I, der er gravide at kalde jeres kommende barn... hvis det altså ikke er en hemmelighed wink

Vi venter en lille pige og har helt fra starten haft mange navne på ønskelisten (20+ både drenge og pige navne). Efternavnet er sikkert, det bliver Søgaard Nielsen

Top 3 ser sådan ud: Asta, Siri og Runa (Siri og Asta hvis I spørger faderen).

Asta har været et af mine yndlingsnavne i 5 år og jeg var slet ikke klar over at det var så populært. Det pudsige er at jeg har termin d. 11/9 og netop denne dag var Asta Nielsen (skuespilleren) født. Så det må jo være skæbnen.

Ellers er vi (åbenbart) meget til det norrøne. Andre vigtige overvejelser er at det er kort og at det ikke er et oplagt mobbenavn. Det må også gerne være en lille smule internationalt samt passe på efternavnet.

Susi

Anmeld

16. juli 2012

Polyp-vb

alle navne kan blive til mobbenavne, hvis der er børn (eller voksne) der er dumme nok til at mobbe - så det mener jeg ikke, man behøver bekymre sig om - siger jeg med et oplagt 'mobbenavn' , der har dog kun været en enkelt - en Lars - der troede han skulle mobbe...det fortrød han så ... man kan sagtens mobbbe en LArs, hvis han selv beder om det ;-)

PS: Jeg stemmer for Siri...det er smukt, selv om ideen med Asta Nielsen også er sød, hvis I rammer datoen ;-)

Anmeld

16. juli 2012

Signe1704-vb

Polyp hvad er det for et oplagt mobbenavn du har?

Anmeld

17. juli 2012

Polyp-vb

Lykke...og lever med det - ellers havde jeg jo nok lavet det om ;-) Og har aldrig været et oplagt mobbeoffer...så intet traume der ;-))))

Men det er da lidt sjovt når voksne - og har haft en del lærervikarer i folkeskoletiden - ikke kan stave det rigtigt...Løkke...det er sgi da noget til at hænge om halsen på folk man vil af med...ikke noget man kalder en baby ;-)

Bare træt af Lorte-Lars (personlig hygiejne var ikke hans styrke - ustyrtlig grim og ikke i stand til at begå sig blandt gårdens unger...lidt ældre end mig og snotdum med mærkelige forældre...hmmm, ingen fordomme her...og totalt boldspasser...hvilket nok har været svært i et nabolag hvor alle spillede alle typer boldspil med hinanden uanset alder 24/7 til tider) og hans 'Tillykke Lykke...jeg vil skide dig et stykke' - det ku' han jo så gøre med en blodtud, da han havde sagt det tilstrækkeligt mange gange...flovt for en dreng på 12 at få tæv af en hjertesyg 10 årig pige...hihihi...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.