Jeg fik i dag en mail fra 'vores børn' hvor den ene artikel handlede om hvorvidt babyer skulle/kunne/måtte sove i dobbeltsengen.
De gjorde meget ud af at fortælle alle de gode ting ved at baby sov i dobbeltsengen. Faktisk var det anbefalet at baby i hvert fald sov i soveværelset tæt på forældrene det første år.
NØJ, hvor fik jeg et kæmpe slag i hovedet (følte jeg). Min datter har sovet på sit eget værelse siden hun var ca 1 mdr og inden da i stuen fra hun var 5 dage gammel. Vi startede med at have hende ved siden af vores seng. Da ingen af os fik sovet pga hun ikke ville sove og bare skreg, prøvede vi at tage hende op i vores seng, en nat blev det simpelthen for meget. Ingen af os fik sovet og vi blev alle mere og mere hysteriske. Til sidst lagde vi hende i stuen, ved siden af vores soveværelse, simpelthen for at få lidt afstand. Hendes lyde vækkede os og vores lyde vækkede hende. Det hjalp. Vi fik lige pludselig sovet nogle timer i træk. Om dagen sov hun så inde på eget værelse for der var vi jo i stuen. En aften da hun var omkring 1 mdr, nænnede vi ikke at flytte hende ind i stuen da vi gik i seng, hun sov bare så godt. Og siden har hun sovet på sit eget værelse. Og det har fungeret helt fantastisk. Hun var ikke ret gammel da hun sov igennem.
Siger hele tiden til mig selv at det var uhyre vigtigt at vi alle fik noget søvn, men denne artikel fik alligevel bugt med min følelse af at gøre det rigtige. ØV!
Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre jer. Hvad gør I/har I gjort med jeres børn??
Min mor har fortalt at både min søster og jeg har sovet på eget værelse siden fødslen, og det har vi da ikke taget skade af. Hverken fysisk eller psykisk (så vidt jeg ved, uden at vide hvordan vi selvfølgelig var blevet hvis vi havde sovet i vores forældres seng).
Anmeld