Nøgne børn i fotokonkurrencerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

susi-vb

Kunne ikke lige finde en bedre kategori end 'månedens Vores Børn'. Beklager på forhånd.

Jeg var inde og se nogle af billederne, til månedens fotokonkurrence. Der er virkelig nogle søde imellem. S¨dog især et billede, som jeg personligt ikke ville have uploadet. Man kan se en lille dreng, der tisser og i disse 'pædofile tider', skal der nok være en eller anden skummel person, der finder frem til netop det billede. Det er selvfølgelig op til folk selv, men jeg ville i hvert fald lige tænke mig om en ekstra gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

milleren-vb

Har det på samme måde. Det er trist at skulle tænke sådan,men tror desværre det er nødvendigt.

Synes det er fint at bringe det op.

Anmeld

13. juni 2012

Heidi Nielsen-vb

Kan kun erklære mig enig....

Man skal virkelig passe på......der er nogen der kan hvad som helst på en computer så hvis de vil skal de nok finde frem til det.......

Anmeld

13. juni 2012

jetkar-vb

Det er virkelig trist, at man ikke kan vise verden ens små guldklumper uden at tænke over, hvem der kigger medsad

Anmeld

14. juni 2012

babytrunte-vb

Det er meget trist at man skal tænke så meget over hvem der mon kigger med.

Men jeg synes nu alligevel ikke man skal lægge billeder ud på nettet hvor ens børn er nøgne. Jeg synes det alligevel er lidt for privat til at alle i hele verden (i princippet kan de jo det) kan se ens guldklump nøgen.  

Anmeld

14. juni 2012

ceciliap-vb

Jeg tænkte også over det, men mest fordi jeg blev overasket over at nogle kunne finde på det, tænkte det måske bare var mig der ik ville vise mit barn frem på nettet sådan.. Ku jo være jeg var en smule sippet.. Den slags holder jeg pænt i det nuttede babyalbum smile

Anmeld

14. juni 2012

Janni-Martina-vb

Kan kun tilslutte mig. Har ikke noget imod at folk uploader sådanne billeder, for de er jo nuttede, men ville ikke gøre det selv.

Men..... er ked af at sige det, men selv billeder af børn med tøj på kan tiltrække de forkerte folk. Derudover kan de med diverse computerprogrammer der findes idag sikkert udskifte kroppen med en mindre påklædt model. Selvfølgelig vil de så ikke være ens babys krop, men måske kun ansigtet, men i mit hoved er det også slemt nok.

Hvis man vil være helt sikker, så skal man lade være med at uploade noget som helst.

Personligt uploader jeg billeder af mine børn, men kun billeder hvor de er påklædt. Og så vælger jeg ikke at tænke for meget over alle de dårlige mennesker derude som vil misbruge billeder af vores uskyldige små dejlige guldklumper.

Anmeld

15. juni 2012

kongster-vb

Altså man kan jo spørge sig selv om man ville hænge det tilsvarende billede op nede på Nettos opslagstavle eller på det lokale bibliotek. Det er jo det det svarer til - bare med et meget større publikum. 

Og nej - det ville jeg ikke gøre. Ej heller på facebook eller andre steder. Min datter på 11 har lige fået en facebook profil og hun ville blive stiktosset hvis hun kunne se, at jeg havde billeder af hende som nøgen baby eller tumling lagt op. Det kan jeg sådan set godt forstå. Det ville jeg også, hvis min mor havde lagt 'nuttede numsebilleder' af mig på nettet.

Så uanset hvilke 'grimme typer' der kunne kigge med, så synes jeg almindelig pli gør at man ikke lægger billeder af sine børn som potentielt er kompromitterende.

Så jeg synes ikke det er 'trist at man skal tænke over det'. Jeg synes det er helt naturligt at tænke over hvad man smider ud i offentligheden - specielt når det ikke er billeder af én selv!

Anmeld

18. juni 2012

als-vb

Nej jeg kunne aldrig finde på at uploade sådan et billed. hverken her, på fb eller andre steder. Tager generelt helle rikke billeder af mine børn uden tøj på, for hvorfor????

Jeg slettede sågar et badebilled hos en skolekammerats fb profil. Ved godt det ikke er mig eller mit barn men nej, sådanne billeder skal ikke være til offentlig skue. og syntes måske at vores børn skulle tage et standpunkt her, at trods nuttethed så er det ikke tilladt at uploade nøgenbilleder og hvis det sker at de så fjerner dem igen.

Anmeld

18. juni 2012

kongster-vb

Enig. Hvis vi skal lære børnene etik på nettet, så må vi starte med selv at respektere dem og deres grænser. Også selvom de ikke er store nok til at sige fra endnu. Billederne  bliver der jo til når ungerne bliver ældre.

Det gælder i øvrigt også statusopdateringer på fb og andre steder. Jeg ville aldrig skrive om 'sjove' ting som mine børn har gjort eller sagt, hvis jeg har den mindste fornemmelse af at de vil synes det er pinligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.