Bøjle på tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

jetkar-vb

Den yngeste på 7 år, har en fortand, der ikke nåede at kommer forbi de nederste tænder før den blev for lang, så i går fik han sat en 'knap' på fortanden og to 'knapper' på de nederste tænder, der sidder en elastik fra denøverste til de nederste.

Han fik også lagt lak på 6 årstænderne for at skille kæberne, så tanden kan komme forbi. Det skal forhåbentlig kun sidde der i 3 uger.

Han græd hele vejen hjem og ville aldrig i skole mere, kan godt følge ham jeg havde selv bøjle på i 2 år.

Da vi nåede til aften var der så kun en knap tilbage. Så vi skal lige til tandlæge inden skole.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Janni-Martina-vb

Øv! Håber hans tænder går hurtigt i orden. Men hellere få det ordnet nu end om et par år, så ville han nok synes det var endnu værre at skulle have det på.

Har ikke selv erfaring med bøjle, så ved ikke så meget om det, men 3 uger lyder ike af så meget (kan være lang tid for et barn på 7 selvfølgelig) , er der ikke nogen der går med dem i flere år. Eller kan han stadig risikere det når han bliver ældre??

Anmeld

7. juni 2012

Polyp-vb

Jeg havde flere forskellige typer bøjler og fik også trukket 4 hjørnetænder ud for at skabe plads  - sammenlagt 8 års tandretning - men har nu også rigtigt flotte tænder og kun sjældent bøvl med dem. (har fået skiftet to (de eneste jeg har haft) gamle 'sølv'plomber og skal liige have lavet et lille hul næste gang, tror jeg)

Kæresten fravalgte som teenager bøjle (togskinner) - og har som voksne måtte bløde +35.000 for tandretning + skal nu altid have en skinne på om natten og har noget plastik dims på bagsiden i undermunden, fordi tænderne ikke kan gro fast på samme måde som når mna er barn/ung, når der er rykket rundt på dem...det tog i alt fire år - og var altså ikke ligefrem omkostningsfrit

Så det er bare om at bide tænderne sammen nu...det bliver på alle måder bare værre senere...men dengang (i 80'erne) havde vi jo næsten allesammen bøjle på - det lader ikke til at det er helt så udbredt mere

Anmeld

8. juni 2012

jetkar-vb

han skal kun gå med den i 3 uger fordi fortanden heldigvis stadig er ved selv at finde sin plads.

Og knappen på fortanden fik han flyttet bagpå, så det ikke er så tydeligt.

Jeg havde selv bøjle på i 3 år, men som polyp skriver var der ikke mange i 80`erne uden bøjle.

Hans klasse synes det så sejt ud, så det var godt.

Anmeld

19. juni 2012

jetkar-vb

Hans fortand sidder heldigvis hvor  den skal nu, men vi kan ikke få knapperne fjernet før den tid vi har i næste uge, så der er nedtælling på.

Anmeld

19. juni 2012

Jeamie-vb

Polyp SKREV:

Jeg havde flere forskellige typer bøjler og fik også trukket 4 hjørnetænder ud for at skabe plads  - sammenlagt 8 års tandretning - men har nu også rigtigt flotte tænder og kun sjældent bøvl med dem. (har fået skiftet to (de eneste jeg har haft) gamle 'sølv'plomber og skal liige have lavet et lille hul næste gang, tror jeg)

Kæresten fravalgte som teenager bøjle (togskinner) - og har som voksne måtte bløde +35.000 for tandretning + skal nu altid have en skinne på om natten og har noget plastik dims på bagsiden i undermunden, fordi tænderne ikke kan gro fast på samme måde som når mna er barn/ung, når der er rykket rundt på dem...det tog i alt fire år - og var altså ikke ligefrem omkostningsfrit

Så det er bare om at bide tænderne sammen nu...det bliver på alle måder bare værre senere...men dengang (i 80'erne) havde vi jo næsten allesammen bøjle på - det lader ikke til at det er helt så udbredt mere

laughing kan kun tilslutte mig dèn historie. Hold kæft hvor så vi alle ud dengang... Creppet hår og bøjle.. phuuu... laughing. Tror jeg har rituel brændt alle billeder fra dengang tongue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.