Brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

jetkar-vb

Vi fik at vide at vores dreng på 7 år, har brug for at træne arbejdshukommelsen (kortshukommelsen) , men der er mange spil at vælge imellem.

Er der nogen der kender nogen rgtige gode spil, brædtspil, til nintendo, pc eller app til smartphone?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Polyp-vb

jetkar SKREV:

Vi fik at vide at vores dreng på 7 år, har brug for at træne arbejdshukommelsen (kortshukommelsen) , men der er mange spil at vælge imellem.

Er der nogen der kender nogen rgtige gode spil, brædtspil, til nintendo, pc eller app til smartphone?

Hvis interessen også er der, så 'Danmark rundt' - et tussegammelt spil om Dannmarks historie og geografi - lidt a la Trivial Pursuit. Eller måske nyere Danmarks Mester...men er ikke helt sikker på målgruppen - men det er da også hyggeligt at sidde og spille sammen

Min søn spillede et fantastisk pc spil der hed noget i retning af 'snap og trylledrikken' - købt i Superbest for 30 kr - man skal huske historien og rækkefølge på de ting, der skal sames for at lave trylledrikken, så man redder landsbyen fra de grumme trolde - og der er masser af biologilærdom indbygget

Hvad med også at sende ham på indkøb uden seddel - efter to-tre ting først og så senere mere og mere samt træne  ham i associationer (det gør man i tolkning - så man kan huske mere...også kaldet mnemoteknik...men det er jo ligemeget hvad det hedder...det er bare en landevej til at huske mere)

Anmeld

3. juni 2012

jetkar-vb

Tak for ideerne. Danmark rundt spillede jeg , da jeg var barn, og har det faktisk endnu. Det er det med ideer, man har selv nogen men der er altid nogen man ikke har tænkt på.

Anmeld

19. juni 2012

jetkar-vb

Vi har udover hukommelseleg, fra mikroværkstedet, også købt nogle spil fra 'leg og læring' det er rigtige sjove spil, og samtidig træner de hukommelse og læsehastighed. Og en massagebold, der får ham til slappe af, når vi har brugt den.

Og han kan heldigvis godt lide at være med når jeg køber ind, så han drøner rundt med indkøbsvognen.

Hans visuelle arbejdshukommelse ligger heldigvis over gennemsnittet for hans alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.