Det har du fuldstændig ret i, der er mange tabuer og fordomme, især dem du nævner.
Man skal ikke spise for 2, nej måske ikke for 2 voksne, men der er et barn indeni der også skal have næring. Og jo mere barnet vokser jo mindre plads er der til mavesækken, så man er nødt til at spise oftere, så det ser ud som om man spiser hele tiden.
Graviditet er ikke en sygdom, så der skal ikke tages hensyn. Nej men hver graviditet er forskellig, nogen er meget besværet af det, kaster op, får vand i kroppen etc.
Jeg oplevede også at min mave blev offentlig eje, alle skulle røre ved den, irriterende.
Da jeg fødte den første var det kærlighed ved først blik, men graviditeten havde også været nem.
Nr. 2 der havde det været en lidt besværlig graviditet, hvergang jeg lå ned lukkede han for blodtilførelsen til benene og oven på min lunger, jeg havde også haft kvalme det meste af tiden, så der kunne jeg godt mærke at kærlighed kom lidt senere.
Når jeg skal noget med mine børn så kalder jeg 'unger kom så', så var der en der sagde til mig at ordet unger var negativ ladet. Det er det ikke i min verden, måtte jeg så svare.
Den ældste er en pige, hun sad ikke meget ned da hun var lille, var overalt pillede ved alt, så lød det, er hun ikke meget aktiv af en pige, hvorfor må piger ikke være aktive!!!
Jeg tror ikke der er nogen forældre, der ikke har haft brug for en lille pause fra deres børn ind imellem. Det skal man ikke have dårlig samvittighed over og hellere ikke undskylde. Men vi har en fornemmelse at andre tænker 'var det ikke dem selv, der ville have de børn, og nu gider de ikke være sammen med dem'.
Åbenhed er kode ordet har vi fundet ud af.
Der var en dag en forældre fra den yngeste klasse, der direkte sagde til mig 'hvorfor har ikke opdraget ham, han kan jo ikke engang sidde stille på en stol.' hvor jeg måtte svare at kan han ikke pga hans muskulatur falder sammen når han sidder stille. Men hvor skulle de vide det fra når vi ikke havde fortalt det.
Så husk at snakke om tingene, problemer forsvinder ikke hvis man ikke taler om det. Det er det der gør dette forum godt. Vi kan få vores tanker ud, uden nogen afbryder os.