hvad ville i ønske i havde vidst INDEN i blev gravide???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. april 2012

Meesalith-vb

Synes vi mangler en liste over ting, man ville ønske man vidste inden man er blevet gravid :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

Meesalith-vb

Jeg ville selv godt have vidst at det ikke er så smart at lave baby inden eksamen. Tilbragte hele eksamensperioden med kvalme og opkast, hvilket gjorde jeg ikke havde meget overskud til opgaverne. Mine karakterer bærer præg af det...

Anmeld

27. april 2012

Janni-Martina-vb

Tror mere jeg havde ting jeg gerne ville have vidst omkring fødsel og efterveer... dem var der ikke lige nogen der havde fortalt mig om...

Anmeld

27. april 2012

Jeamie-vb

Hmmm at man det ène øjeblik kan være så overlykkelig, forelsket og stolt og derefter føle sorg, magtesløshed og forvirring - dèt ville jeg gerne ha haft en advarsel om, og en lille opslagsbog til at kunne tackle, istedet for at eksperimentere mig frem, og håbe på det bedste smile

Anmeld

28. april 2012

Meesalith-vb

Åhh ja, jeg føler mig godt nok som en hormonel teenager for tiden! Kan tude over ingenting. I øjeblikket er det 'de unge mødre' og 'private practice' (sikkert stavet forkert) jeg piver over. Og når jeg er glad, så tuder jeg også.

Anmeld

28. april 2012

Meesalith-vb

Er bange for, at hvis jeg havde vidst noget om fødslen sidst, så var han ikke kommet ud. For nøj det gjorde ondt og var ikke særlig rart! Denne gang kan jeg heldigvis henvise til sidste fødsel og sige at derfor vil jeg ikke føde selv igen........... Det kunne også godt have været rart at vide at ungen egentlig er ret ulækker, når den kommer ud. Den ligner en klump blod og snask. Men det syntes jeg jo ikke dengang. Der var han jo den smukkeste lille baby :-)

Anmeld

30. april 2012

Signe1704-vb

Jeg ville gerne have vidst at man skulle føde moderkagen. Det vidste jeg ikke første gang så da de bad mig presse igen blev jeg vildt forvirret.

Og så kunne jeg godt have brugt et råd om at tage almindelige bind med, så man ikke skulle gå med hospitalets kæmpebleer.

Og måske at det tager så lang tid inden mælken er løbet til og at det kan give en del uro i starten. Og så det med at de hele tiden har brug for mere mælk....

Anmeld

4. maj 2012

k11923-vb

Det kommer vist an på blødningen. Jeg ville aldrig have kunne klare mig med almindelige bind.

Jeg havde bedt om i forvejen, at jeg ikke ville have baby op til mig før hun var tørret lidt af osv. Det blev så desværre heller ikke nødvendigt. De skyndte sig at hive hende over på bordet og suge og massere hende.

Smerterne er 'det det koster'. En bekendt sagde engang: 'Dem, der siger, det ikke gør ondt; de lyver helt klart - på den anden side var det ikke så slemt, at jeg ikke ville gøre det igen, når man ser på resultatet'. Det er skarpt og skrapt, men man skal ikke få børn, hvis man ikke er klar til at betale prisen. Både smerter, sønvløse nætter, sofaer med pletter og bræk på galakjolen. 

Anmeld

4. maj 2012

k11923-vb

Jeg ville gerne have vidst, at børnetøj og bleer var så dyrt smile

Med udsigten til kun ét barn, skulle hun også have det bedste, jeg kunne tilbyde. Jeg havde ikke lyst til ret meget 'låne' og second-hand.

Anmeld

4. maj 2012

jetkar-vb

Jeg har en søster der havde fået 4 børn og ventede nr 5, da jeg fik den første. Så hun havde lavet en liste over de praktiske ting jeg skulle have styr på inden fødslen og hvad min taske skulle indeholde.

Men selve veerne og fødslen tror jeg ikke man kan forberedes på. Jeg havde også fortrængt hvor ondt det gør, indtil veerne ved nr. 2 kom.

Men jeg sagde til mig selv, smerterne forsvinder og der kommer noget godt ud af at have dem, et dejligt barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.