Er mit barn ved at få tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.950 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Englemor81-vb

Nichlas bliver 6 måneder her d. 22 april

Han har fået rød numse over en weekend.

Har er lidt mere vrøvlet end normal (Han er normalt en meget meget stille dreng)

Han har fået en rød plet på venstre kind.

Han savler mere nd normalt og vil hele tiden 'spise' sin trøje

Jeg har prøvet at stikke en finger ind for at mærke, men jeg kanikke mærke nogle tænder, men han er rug i undermunen.

Jeg har tænkt mig at tage han's feber senere i aften, da han slet ikke er til at have med at gøre lige nu, han skriger og vrøvler bare ud i en køre....

Kan det være en tand der er på vej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Englemor81-vb

....Og en ordentlig stråle af en blanding af gennemsigtig væske og gylp røg lige op og får lige at vide af han's far at det ikke er første gang og det gør han normalt ellers aldrig... Har er ellers meget smilende og glad, ikke sløv på nogen måde, andet end det jeg har skrevet overstående..

Kan se han har en prik mere på højre kind, det ligner lidt et myggestik og skal lige siges at han ikke har været i nærheden af nogen myg ;-)

Anmeld

17. april 2012

Janni-Martina-vb

Det er meget forskelligt hvor gamle de er når de får tænder og hvilke symptomer de får. De med prikkerne på kinderne har jeg dog ikke hørt før. Men typiske tegn er mere savl, rød numse og feber, men det kan selvfølgelig også være andre ting.

Uanset hvad skal du lytte til din intuation, hvis du bliver urolig for om det er noget sygdom, så ring til læge eller vagtlæge, men så længe han er okay og du er okay med det hele, så kan det med tænderne godt tage sin tid.

Herhjemme har vores dreng på 10 mdr. fået 4 af sine øverste tænder på samme tid. Ingen feber ingen rød numse eller noget, han har dog været en smule mere pivet end normalt men ikke meget.

Anmeld

17. april 2012

Englemor81-vb

Min intuation siger mig, at han ellers er frisk og glad og ingen bekymring herfra.

Det med prikker på kinden der ligner myggestik, er noget min mor har fortalt mig, men det er jo også 30 år siden, så ved ikke om man kan regne med de symptomer mere.

Synes bare det er mærkeligt at han bla har fået rød numse over en weekend. Han bliver plejet og det er IKKE madallergi han har, det fik vi bekræftet ved sundhedsplejersken i sidste uge, da han samtidig har lidt børneeksem.

Nu er han endelig faldet til ro, så når han vågner igen, prøver jeg lige at tage han's feber ;-)

Anmeld

18. april 2012

Signe1704-vb

Mine unger har altså aldrig haft rød numse og alle de andre underlige symptomer i forbindelse med tænder. Der har savlet mere og gerne villet spise alt som du også beskriver, så det kunne da godt lyde som om der er tænder på vej. Det er helt normalt i den alder.

Mine to ældste var 6 måneder da første tand dukkede frem - den lille kun 4 måneder (det er vist lidt tidligt). Jeg vil umiddelbart tro at det normale ligger mellem 6-10 måneder.

Og jo de har vist også været lidt vrøvlede, men ikke meget ( men det er der jo forskel på i forbindelse med alt).

Du må vente nogle dage og se om der ikke dukker en lille spids op.

Anmeld

18. april 2012

sønderkær-vb

Min søn på snart 2 får rød numse, hver eneste gang han skal have tænder og han får utrolig røde kinder. Et par dage efter begynder tænder lige så stille at dukke frem.

Han fik sin første tand 2 dage efter han blev 6 måneder, hvor han havde været meget pulret, salvet meget og prøvede at spise eller tykke på ALT.

Bare se tiden an pludselig komme der en lille tand frem wink

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.