Min søn piller pålægget af rugbrødet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Mams76-vb

Hej

Min søn bliver snart 9 mdr. og han spiser normalt alt hvad vi serverer for ham.

Men han piller pålægget af rugbrødsfirkanterne :-), jeg kan liste brødet i ham ved at putte det i munden på ham, men tit piller han det  ud igen og nuller det til krummer :-) han er jo lidt smart, han ved godt jeg ikke putter krummer i munden på ham. Har prøvet med leverpostej og smørreost m.fl. her sutter han bare pålægget og lader brødet være.

Nogen der har en løsning eller et alternativ til rugbrød, jeg har prøvet med groft franskbrød.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

Janni-Martina-vb

Tja jeg vil også gerne høre om gode ideér til det problem, min dreng er 6 år og gør det samme...suk :)

Anmeld

16. april 2012

Meesalith-vb

Min dreng er snart 3 og han piller pålægget af og spiser rugbrødet :-P

Tror det er smag og behag. Her kan vi kun få leverpostej, makrel og nogle gange smøreost i ham.

Anmeld

16. april 2012

Signe1704-vb

Han er jo ikke så gammel. Det er helt normalt i den alder. Det stopper som regel når de bliver 1-1½ år hvis man altså kræver af dem at de spiser det hele. Vi har gjort det at de kun får en kvart rundtom af gangen. Spiser de pålægget først må de spise rugbrødet alene før de får mere. Det skal de ikke være ret gamle for at forstå.

Så mit råd er tålmodighed. Som ni måneder gammel skal man ikke kunne spise sig rigtig mæt i rugbrød. Giv evt noget andet der glider bedre ned en times tid efter så du ved at han er mæt - gør det ikke lige efter da de hurtigt lurer at der kommer noget andet bagefter.

Anmeld

16. april 2012

Jeamie-vb

Jeg tilslutter mig Signe... Min søn kan da også stadig finde på det, men han er klar over det og fniser imens han gemmer sig lidt.. Så får han bare ikke mere før han har spist det hele. Han får feks to kvarte så det ikke virker så overvældende. Han spiser det også fint og smiler over hele fjæset. Så det er mest blevet dril nu.

Da han var mindre gjorde han det bare fordi det er lettest at få til at glide ned, hvor rugbrød kræver lidt mere. Han havde så heller ikke en pløk i munden før han blev èt, så der var ikke meget at gumle med... wink

Anmeld

16. april 2012

Englemor81-vb

Jeg har aldrig selv brudt mig om rugbrød eller mærke ting, så min mor købte altid lyst rugbrød og så skar hun kanterne af, da jeg heller ikke var glad for dem.

Nu vi taler om mad, var jeg heller ikke særlig begejstret for kartofler og er det stadig ikke, så min mor moste dem med en gaffel og blandede lidt sukker/sødemiddel i, for at det gav mere smag og sådan gør jeg stadig, så den vane har hængt ved lige siden, så der var også et lille tip til kartoffelkræsne børn ;-)

Anmeld

16. april 2012

Mams76-vb

Jeg ved godt han ikke er så gammel, så jeg håber det bare kommer af sig selv.

Tror også at det kræver lidt mere at tygge rugbrødet, for når jeg masser det og putter det i munden på ham spiser han det også, ind imellem :-).

Tror jeg vil prøve det med at give ham et par kvarte, og så ikke noget med at fylde op med frugt eller grønsager, før han har været nede og lege.

Anmeld

16. april 2012

Cilottemor-vb

Hej

Alle mine 3 børn har lavet det nummer :0)

Tænker det kan være en udviklingsting...Med vores første barn var vi meget fokuseret på maden, hvad, hvilke, hvor og hvornår, da hun (som vi synes) var kræsen....Det var hun ikke set i bakspeglet, men skulle nok bare have lidt længere tid til at vende sig til ny mad. Men vi har nok efterhånden lært at lade dem klare 'ærterne' selv, og på deres egen måde. Inden for rimelighedens grænser. Det er gået fint og børnene er jo forskellige også. Vores mindste på 3, vil ikke have pålægget på maden, for altid pålæg, frugt og grønt ved siden af. Pigerne er så store så de spiser bare derudaf. Vi har da fundet ud af at vores børn spiser mest i vokseperioder og når de er mest aktive......

Så mon ikke det bare er en lille periode, hvor maden bliver udforsket :0) 

Anmeld

16. april 2012

Heidi Nielsen-vb

Min den mindste er lige blevet 2 år og han piller også pålægget af hans rugbrød. Vi har prøvet det som Signe beskriver men så vil han slet ikke have noget....så har han til gengæld bare spist det mere til aften så det bekymrer mig ikke så meget.....håber det går over med tiden, det gjorde det med vores store dreng og han spiser helt normalt idag.

Vi får kun rugbrøddet i ham hvis der er smør pålæg på, altså leverposteg, smørost osv.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.