Snaps

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

862 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Jeamie-vb

Hvad kan man lave af snaps ? smile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Janni-Martina-vb

Jeg har ikke så meget forstand på at lave snaps, men hvis du googler 'snapseopskrifter' kommer der rigtig mange frem. Men om det så er noget der smager godt vides jo ikke :)

Anmeld

29. marts 2012

Polyp-vb

alt, der ikke er giftigt kan bruges til at lave snaps på ;-) det er bare forskelligt hvor længe det skal trække. Køb en god bog, der er et par stykker i de fleste boghandler - eller lån på biblioteket.

Jeg laver altid denne julesnaps:

• 1 stor appelsin,

• 40 sukkerknalder,

• 40 kaffebønner,

• 1 stang kanel (5-7 cm) og

• 1 vaniljestang

• 1 fl. billig snaps eller vodka...skal bare være ca 40% og uden smag

Prik 40 huller (for nemhedens skyld - det kommer sig ikke så nøje) i appelsinen, læg det hele i en lufttæt beholder og lad trække i mindst 40 dage...bliver mildere og rundere af at stå længere. filtrer og hæld tilbage på snapseflasken...eller noget pænere...og server til ris alamande og andet sødt

Nyudsprungne morgenfruer (plukket tidligt mens de stadig er fugtige) - 2-3 blomster til 1/2 liter lad trække til den er gylden og lad blomsten blive i til pynt er så flot og smager dejligt

Eneste regel er, at er du det mindste i tvivl om urternes/blomster/barks eventuelle indhold af gift - så lader du være ;-) - er en snaps blevet for bitter fordi den har trukket for længe, så kan den afhjælpes med en sukkerlage 

Anmeld

29. marts 2012

Jeamie-vb

Orv hvor godt smile.... 

Faldt lige over denne her http://agerskovba.dk/snapse-opskrifter , så er det da vidst bare om at gakke ud.... 

Men send endelig flere forslag, også hvis i ved èn bare smager vildt godt.... 

Jeg går jo til det her banko og jeg vinder jo altid snaps og GULDØL !! Så har jo nærmest lagrer af snaps. Smager jo godt, men der skal dælme fyres nogle frokoster af hvis vi skal til bunds cheerful

Anmeld

29. marts 2012

Polyp-vb

det meste kan jo også trylles om til likør hvis det 'fortyndes' med sukkerlage

slåen er også helt vildt godt (dog ikke lige sæson) men pluk bærrene INDEN de får frost (og dermed inden fuglene har taget dem) smid dem i fryseren mindst en uge. tag kernerne ud (og gem dem) til 1 flaske bruges en lille håndfuld - lad trække en uges tid (smag evt på det undervejs)og filtrer - det giver den smukkeste blå farve og smager friskt.

Slå kernerne i stykker og lad dem trække i et par dage og miks med sukkerlage - så har du en likør der smager mandelagtigt

Anmeld

30. marts 2012

Pia S-vb

I gamle dage lavede man også 'Flyversjus' - snaps og citronvand blandet! Kan ikke mindes smagen, men ville nok i dag foretrække snapsen uden citronvand!

Anmeld

1. april 2012

Fru_Hansen-vb

Hvad med honning syp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.