Overvejer at sælge min hund :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.478 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. september 2009

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder så overvejer jeg at sælge min elskede hund pga tidsmangel
Er der andre som har prøvet noget ligende? Kan man nogensinde tilgive sig selv og stopper man nogensinde med at spekulere over om de er søde ved den der hvor den er kommet hen?? OG om den har det godt??

Øv Jeg synes det er en tung beslutning at tage og er meget ked af det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2009

malou

Åhhhhh hvor er det dog trist... og hvor må det være en svær beslutning at tage. hvormeget er den da alene siden du overvejer det?? Vores hunde er pt ikke alene da jeg jo har orlov... men da vi begge arb. var de alene fra 9 - 16.30 ca. men de er også 2 så de kan underholde hinanden plus vi er ved at bygge en STOR hundegård til dem på ca 60 m2 i haven...så de kan være ude hele dagen når jeg begynder igen...

hvad har du overvejet?? at give ham/hende til en anden familie??hvilken race er den?

knus malou som elsker hunde

Anmeld

8. september 2009

tumle81

Vi havde den dejligste bull terrier dengang Victoria var lille.
Desværre havde hun slem astmatisk bronkitis og da vi boede i beton lejlighed blev vi nødt til at flytte til en lejlighed med bedre indemiljø.
Vi fik en ny lejlighed via kommunen og kunne derfor kun sige ja til den!!! Vi ville jo ikke blive boende i en lejlighed som satte vores datters helbred på spil!
Vi måtte ikke have hund i den lejlighed vi skulle flytte hen til og besluttede os derfor for at finde et godt hjem til hende, da hun under ingen omstændigheder skulle aflives.
Pga racen ville vi gerne at det var folk der havde forstand på denne slags hunde, og vi fandt en opdrætter i Jylland som meget gerne ville købe hende...
Vi snakkede meget frem og tilbage og fandt en løsning som var tilfredsstillende for os alle og bum så var hun flyttet...
Vi snakker stadig meget om hende og savner hende også, men ved hun har det godt og nyder livet med sin nye familie.
I starten havde vi meget kontakt og også dengang de avlede et kuld hvalpe på hende, men efterhånden ebber det ud. Kan dog altid kontakte dem igen eller følge med vis deres hjemmeside...

Det er en svær beslutning at tage, og jeg ville kun gøre det hvis der overhovedet ikke var andre muligheder. Man anskaffer sig jo et dyr for at tage sig af det til det ikke længere er her...

Knus Kathrina

Anmeld

8. september 2009

Anonym trådstarter

malou skriver:

Åhhhhh hvor er det dog trist... og hvor må det være en svær beslutning at tage. hvormeget er den da alene siden du overvejer det?? Vores hunde er pt ikke alene da jeg jo har orlov... men da vi begge arb. var de alene fra 9 - 16.30 ca. men de er også 2 så de kan underholde hinanden plus vi er ved at bygge en STOR hundegård til dem på ca 60 m2 i haven...så de kan være ude hele dagen når jeg begynder igen...

hvad har du overvejet?? at give ham/hende til en anden familie??hvilken race er den?

Hvis jeg beslutter at skulle af med hende så skal hun sælges og til en rimelig høj pris, både fordi hun er meget værd men også fordi jeg føler at man er mere seriøs hvis man er villig til at betale eksempelvis 8000 kr.
 (på den måde håber jeg at hun ender ved en familie som har overvejet sagen grundigt)
Det er en west highland white terrier på 1½ år med stamtavle og vi elsker hende over alt på jorden!!!

Anmeld

8. september 2009

Fiona78

Anonym skriver:

Hvis jeg beslutter at skulle af med hende så skal hun sælges og til en rimelig høj pris, både fordi hun er meget værd men også fordi jeg føler at man er mere seriøs hvis man er villig til at betale eksempelvis 8000 kr.
 (på den måde håber jeg at hun ender ved en familie som har overvejet sagen grundigt)
Det er en west highland white terrier på 1½ år med stamtavle og vi elsker hende over alt på jorden!!!

Jeg har prøvet det samme med min Rottweiler han da han var 3år, her var det pludselig opstået allergi hos min daværende kæreste
Jeg kontakede opdrætteren som jeg havde købt ham af og hun hjalp med at finde en egnet person til ham da han var forsvars trænet og derfor ikke kunne komme hvor som helst hen, vi fandt en god familie til ham som opdrætter også sagde god for, det skal siges at hun holder kontakt med sine hvalpe hele deres liv og jeg taler af og til med hende og min gamle hund har det super
Jeg forlangte 15000 for ham da han har en god stamtavle samt pga den træning han havde fået og han var en meget god konkurrence hund
Men ja det var mega hårdt og jeg savnede ham ufattelig meget det første lange stykke tid men trøstede mig med at han var et godt sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.