Vil ikke sove om dagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. marts 2012

babytrunte-vb

Uh, hvor bliver jeg altså frustreret nu... min datter på 6 mdr vil ikke sove/kan ikke falde i søvn om dagen i sin egen seng og i barnevognen uden at den bliver trillet langt.

Tidligere har det ikke været noget problem, hverken det ene eller det andet...Men nu kan vi fyre alle vorees tricks af uden at det virker :-(

Er der nogen der har nogen gode råd eller ideer? For det er altså ikke lige mig der går tur 3 gange om dagen i 2 timer. Så kunne det selvfølgelig være jeg kom i super god form, meeeen der er grænser.

Om natten (kl 19-19.30) er der ingen problemer, der er hun som hun altid har været... falder hurtigt i søvn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Signe1704-vb

Det kan være at det er tid til at skippe den ene lur. Hvis jeg læser rigtigt plejer hun at sove tre gange om dagen. Prøv at skære det ned til to gange og stræk den første lur en time eller to. Det lyder umiddelbart som om hun ikke har brug for at sove helt så meget nu. En lur omkring kl 10-11 og en igen om eftermiddagen kunne måske være løsningen?

Håber det kan bruges.

Anmeld

28. marts 2012

Jeamie-vb

Der har været lignende tråde for over et år siden og mener at kunne huske at nogle af de små poder sov så godt, og længe at de faktisk kun sov èn gang om dagen og ellers knaldede igennem om natten... ?! Måske er din èn af dem ? Som Signe skriver, 2 gange lur...

Anmeld

28. marts 2012

Cilottemor-vb

Hej

Jeg har også været der hvor du er med min datter Olivia. Hun sov stort set aldrig til middag (jo da hun var helt lille baby) men sov så rigtig godt om natten. Vi prøvede også alt hvad vi overhovedet kunne komme i tanke om....Uden nogen løsning. Hun var vores første, og vi vidste ikke vores gode råd. Vi var de første i vores vennekreds med baby og kunne ikke rigtig søge hjælp der...Vi blev enige om til sidst at vi ikke ville kaste os ud i 'kampen' om at få hende til at sove, og havde det sådan, at så længe hun var glad, aktiv og havde lyst til at spise. m.m så ville vi være glade.....Da hun så startede i vuggestue som 14. måneder fandt vi ud af at SÅDAN VAR HUN BARE.....De opgav også i vuggestuen, og så var hun bare sådan en der ikke havde brug for at sove til middag....Så fik vi Selma, og jeg skal love for hun kunne sove.....hun sov så godt 3 timer i træk til middag, i mange månede, og sov også om natten. Til tider troede jeg ikke hun trak vejret og måtte tjekke flere gange....Hun havde et godt sovehjerte..også i vuggestuen. Så kom Jacob, og han havde også et godt sovehjerte.......Nu kommer der så snart en lillebror, så jeg er spændt på om han også har et godt sovehjerte eller han ligner sin største søster :0)........Ind til vidre tyder lidt på han kunne følge i sin Olivias spor. Han har samme blodtype (rhesus negativ) og fødselstidspunktet er samme årstid :0) De to andre er rhesus positive og født i december.....hi hi...

Det kan også være det bare er en periode din datter har....Pøj Pøj med det.

Anmeld

29. marts 2012

babytrunte-vb

Tusind tak for de gode råd. Vi er blevet enige om at satse på 2xlur istedet, og så håbe de er gode nok. Indtil for ca 2 uger siden har hun både sovet godt om natten og op til 3 timer om dagen og så lidt mindre de 2 andre gange hun sov om dagen.

Men i det stille er vi vidst også nået frem til at hun sikkert ikke har behov for mere... og bare hun bliver ved med at sove så godt om natten, så har vi det jo godt.

I næste uge kommer sundhedsplejersken. så tænker jeg også lige vil spørge hende. Sidst hun var her, sagde hun bare at den rytme hun var ved at få der (da hun var 4 mdr.)ville holde til hun var ca 12 mdr.

Snydt igen! tror jeg.

Anmeld

29. marts 2012

als-vb

hej

Jeg har det ligesom de andre, kunne lyde som om at hun er klar til at skibbe den ene lur og nøjes med to. Passer vidst også udemærket med alderen at der kan ske ændringer i søvnmønstret igen.

Anmeld

29. marts 2012

Signe1704-vb

babytrunte SKREV:

Tusind tak for de gode råd. Vi er blevet enige om at satse på 2xlur istedet, og så håbe de er gode nok. Indtil for ca 2 uger siden har hun både sovet godt om natten og op til 3 timer om dagen og så lidt mindre de 2 andre gange hun sov om dagen.

Men i det stille er vi vidst også nået frem til at hun sikkert ikke har behov for mere... og bare hun bliver ved med at sove så godt om natten, så har vi det jo godt.

I næste uge kommer sundhedsplejersken. så tænker jeg også lige vil spørge hende. Sidst hun var her, sagde hun bare at den rytme hun var ved at få der (da hun var 4 mdr.)ville holde til hun var ca 12 mdr.

Snydt igen! tror jeg.

Jeg tror det er de færreste børn der sover 3 gange til middag når de nærmer sig de 12 måneder. Det er vist ret normalt at sove 2 gange fra den alder din datter har nu og frem til 10-12 måneders alderen og derefter 1 gang om dagen til de er mellem 2 og 4 år.

Det passer i hvert fald meget godt på mine unger. Mine drenge har begge et godt sovehjerte mens min datter har et lidt mindre behov og derfor tidligere skippede den ene lur. Dog er min søn stoppet med at sove til middag i Børnehaven selvom han kun er 2½ år. Til gengæld tager han så en lur både lørdag og søndag....

Anmeld

29. marts 2012

babytrunte-vb

Idag har vi holdt ud lidt længere og så gået en lang tur i barnevognen. Det er gået rigtig fint, indtil videre. Så må vi bare se senere på dagen når 2 lur venter. Håber hun vil falde i søvn i sin seng.

Endnu engang, tak for svar. Er knap så frustreret nu... rart I gad svare.

Anmeld

29. marts 2012

Signe1704-vb

Hvordan gik det med anden lur, Babytrunte?

Anmeld

30. marts 2012

babytrunte-vb

Det gik som smurt. Det er uger siden hun faldt i søvn i sin seng, bare sådan. Jeg gav hende lige lidt vand i en flaske og så puttede jeg hende og gik - 5 min efter sov hun.

Så var det lige at farmor og farfar skulle passe i går aftes, vi skulle til et foredrag med Lola Jensen. De kom her og skulle være sammen med tøsen i ca 45 min og så var det puttetid. Vi fortalte hvordan vi gør og at man IKKE skal tage hende op, når først hun er puttet. Hun plejer gerne at ligge og snakke lidt. Men istedet for at sove kl ca halv 8, blev den ca halv 10 og hun havde været oppe... Hvilket betød at hun jo blev sulten i nat... og ikke har sovet nok - så idag er bare en mega udfordring. ØV ØV!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.