Stegeso

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. marts 2012

Jeamie-vb

Har lige genopdaget vores stegeso - længe gemt øverst i et skab.

Har i dag lavet en kylling med rodfrugter, rødvin oa, men hvad kan man ellers lave i en sådan ? Jeg er jo helt vild nu så hvis man kunne lave pandekager i den havde jeg nok også sprunget ud i det smile... 

Forslag - opskrifter - links ? smile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Titte-vb

Jeamie skrev:

rn Har lige genopdaget vores stegeso - længe gemt øverst i et skab.

rn

rn Har i dag lavet en kylling med rodfrugter, rødvin oa, men hvad kan man ellers lave i en sådan ? Jeg er jo helt vild nu så hvis man kunne lave pandekager i den havde jeg nok også sprunget ud i det smile... 

rn

rn Forslag - opskrifter - links ? smile

Prøv at Google gryde brød! Det kan du også lave i din stegeso!!

Anmeld

24. marts 2012

Meesalith-vb

And :-) den skal ind om morgenen ved lav temperatur og så gradvis opvarmes. Til sidst skal låget tages af så skindet bliver sprødt. Den bliver så mør at den faldes af benet :-)

Det samme kan du gøre med en flæskesteg eller en ko, men det synes jeg bare er mishandling... Svigerne gør det ofte.

Anmeld

24. marts 2012

Jeamie-vb

Ha ha ha ha mishandling ? grin.. Hvorfor ? Bliver den grim i farven, blød i sværene...eller?

Anmeld

24. marts 2012

Polyp-vb

stegeso er GUD her hos os - ALT kan laves i en stegeso uden fedtstoffer og masser af smag. Skal der sprød svær/skind på tages låget bare af til sidst. Saft og evt. udkogte grøntsager kan lige blendes til en lækker sauce med lidt vin/eddike/salt efter smag evt også syrnet mælkeprodukt til lige at legere med Opskrifter er ikke det store behov - det er kun tålmodighed, da det vinder ved langtidsstegning...men det er jo også hittet - det hele gøres klar tidligt...passer sig selv ved lave temperaturer i timevis...og er næsten klar til servering, når man er sulten tjek evt Römertopf´s hjemmeside for opskrifter - der er jo et opskriftshæfte med når man køber fra ny af - så mon ikke de har noget online også Bon Apetit!

Anmeld

24. marts 2012

Meesalith-vb

Prøv at glæde dig til en lækker oksesteg og vid at din egen favorit er når den er lettere rosa. Så få serveret en grå gennemstegt steg, der falder fra hinanden, når man skærer i den. Sådan rigtig strimlet steg. Det synes jeg er synd for det gode kød... Men mine svigere elsker det, og serverer det med en brun sovs og paradisæblegele (hjemmelavet selvfølgelig).

Anmeld

24. marts 2012

Jeamie-vb

Meesalith SKREV:

Prøv at glæde dig til en lækker oksesteg og vid at din egen favorit er når den er lettere rosa. Så få serveret en grå gennemstegt steg, der falder fra hinanden, når man skærer i den. Sådan rigtig strimlet steg. Det synes jeg er synd for det gode kød... Men mine svigere elsker det, og serverer det med en brun sovs og paradisæblegele (hjemmelavet selvfølgelig).

Jeg ELSKER rosa mørt oksekød.... muuuuhum... Men ok, det koger det altså nærmest så ?! Lidt sprængt oksebryst agtigt.. hmm ja det giver jeg dig sq ret i så.. naturligvis skal det være hjemmelavet wink.. smager nu altså også godt. I mit næste liv har jeg en ambition med at nå disse ting... Har jo ingredienserne i haven blush....

Nå nej, der skulle jeg være Italiener, fortæller veninden...... pga den gode mad, altså wink

Anmeld

25. marts 2012

Meesalith-vb

Jeg har to glas hjemmelavet ribsgele stående i køleskabet fra foråret sidste år. Så her bliver det lavet, men ikke spist :-P måske kan vi samarbejde?

Anmeld

25. marts 2012

Jeamie-vb

Åh ja smile.. det er virkelig en god plan. Jeg er klar smile

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.