Hvad var babys første ord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

Webredaktøren-vb

De fleste mødre og fædre drømmer nok om, at 'far' eller 'mor', bliver guldklumpens første ord, men det er sjældent tilfældet.

Top 5-listen over de ord som de fleste babyer i Danmark lægger ud med, ser nemlig sådan her ud:

1) Mm mm (lækkert-lyd)

2) Hej

3) Årnnn (Bil-lyd)

4) Vov

5) Hej hej (farvel)

Mine børn føjer nu ikke til statistikken, for de sagde nemlig 'Nej' og 'Puppy' (vi boede i USA på der tidspunkt) først.

Hvad var jeres barn/børns første ord?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Meesalith-vb

Ja :-) han sagde ja, nej og mor som de eneste ord indtil han fik dræn i som 2årig og fik sin hørelse tilbage... Derefter er det bare gået stærkt.

Anmeld

17. marts 2012

Jeamie-vb

Min sagde lys og ur som noget af det første wassat... Nok pga at vi hver gang han stirrede betaget på et lys der tændte, sagde vi 'LYYS'... Ur, ved jeg faktisk ikke helt hvorfor.

Kort efter sluttede ordene og vi fandt senere ud af han var begyndt at mundaflæse - indtil han fik dræn... 

Anmeld

17. marts 2012

Rita-vb

Jeg har skrevet ungernes første ord ned :P Nr 1: Hej, Mor, Farfar, Far, Farmor, Is, Gravko, Mormor Nr 2:Far, Hej, Tog, Mor, Mejetærsker Nr 3: Dada (farfar), igen, hejhej, traktor, tog, gravko, bil, spise, is, sneplov Nr 4: Mor, hej, hov, aii, tog Med til historien hører at min nr 3 kaldte mig for farfar indtil han var næsten to :lol: Behøver jeg sige at han er meget glad for sin farfar?

Anmeld

17. marts 2012

babytrunte-vb

Rita, fedt du har skrevet det ned. Det vil jeg bestemt også gøre når trunten begynder at tale...

Bor I et sted hvor der er mange traktore...?? ord som gravko, sneplov osv er da ret svære ord syens jeg.

Anmeld

17. marts 2012

Signe1704-vb

Rita man er da ikke i tvivl om at det er drenge du har laughing

Min store sagde 'hej' som det første og det gjorde han konstant.

Jeg kan ikke huske hvad vores datter sagde, men den lille mener jeg sagde 'nej'.

Ingen af dem har sagt far og mor som nogle af de første ord - dem har vi ventet læææænge på.

Anmeld

18. marts 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Almas første ord var vist; hej, stærkt efterfulgt af Ormor (mormor) og Dotte (vores gamle hund). Hun var omkring 10-11 mdr da det begyndte.

Adam på 8 mdr, vinker og siger hej. Mere kan man vist ikke forvente af ham pt ;)

Anmeld

18. marts 2012

Polyp-vb

mit madøres første to ord var:

tornflakes (cornflakes) og pastinak....men nu hvor han skal konfirmeres ønsker han sig også japanske keramiske knive og en professionel ismaskine...så det giver vel god mening ;-))))))

Anmeld

4. juni 2012

AnjaCS-vb

Vito sagde mam-mam-mam da han var 8 mdr, og MAD da han var 9 mdr. Nu er han 10 (næsten 11) mdr og er lige begyndt at sige A! (ja)..

Faktisk sagde han ME (mere) et par gange da han var 6 mdr, men det er gået i glemmebogen siden da. Men det blev sagt om mad...

Men han er meget meget meget madglad, så selvfølgelig skulle hans først ord være mad. Han lærer nok ti forskellige retter ved navn, før han siger mor :P haha

Anmeld

5. juni 2012

Janni-Martina-vb

Olivers første ord var tit tit bøøøh..... Ja det legede vi hver gang jeg skiftede hans ble... :)

Alexanders første ord var tak.... Meget høflig baby :) Han fyldte 1 år igår og siger nu tak, dids (kiks), a`det? og Oier (oliver). Mere regner vi heller ikke med lige pt, da han har travlt med at gå rundt og være fysisk aktiv på fødderne lige nu. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.