Hej. Jeg elsker min mand utrolig højt, vi har været sammen i snart 20 år. Vi har 2 dejlige børn sammen, og har det generalt rigtig godt sammen, god sex når jeg har lyst ( mangler desvære ofte sex lysten ) her kommer nok nogle af grundende. Der er nok mange der kender til problemet... Jeg føler mig fanget, for jeg alenen kan ikke løse vores problem alene. De få problemer vi har er de samme, som vi har haft i alle årene. Jeg står for alt her hjemme, jeg føler at alt er mit ansvar, hvis jeg ikke gør rent, køber ind, eller planlægger maden, bliver det ikke gjort. Min kære mand laver mad, og er god til det, hvis jeg har taget noget op, han handler også ind, hvis jeg har lavet en dosmer. Men jeg savner at noget er han ansvar. Han har lige for tiden brugt ekstrem meget tid på at lægge vores film ind på en harddisk, men der var så meget andet som jeg heller ville have lavet, men det har jeg ikke sagt eller kommenteret, for han havde behov for at få det ordnet, men var rigtig træt af at det også skulle gøres da vi holdte fødselsdag. Han er ekstrem presset for tiden på job har været lidt syg her på det sidste. Men stadig væk problemet har ikke kun været her i 3 uger.
Jeg føler mig ikke respekteret. jeg spurgte ham her forleden, om han ikke kunne vælge noget der var hans ansvar, som jeg ikke behøvede at tænke på, svar var, hvad skal det være, jeg forslog at han om morgen kunne sørger for at tømme opvaskeren og ryde morgen bordet af eller lægge tøj sammen, jah, nå men!!! Blev der sagt. Tøjet er ikke blevet lagt sammen. opvaskeren er ikke blevet tømt.
Jeg aner ikke hvordan jeg skal takle det mere, han går sent i seng, står sent op, når han står op går han rundt i ring, deltager ikke i nogle af morgen rutinerne vi har, svare ikke når børne spørg ham om noget( ofte et problem da han er lidt distret) han læser avis eller sms´ere, imens jeg fare rundt for at nå det hele. Vores campingvogn er stadig ikke kommet ind i laden, vi har lejet, vi har nogle ting som er blevet opbevaret for os, som stadig ikke er hentet. Når vi spiser aftensmad, går han, hvis han kommer i tanke om noget, eller tager sin tlf. og sms eller tjekker frindstrem. Samtidig er han møj træt af at vores børn ikke holder bord skik.
Nogle af de ting som en mand typisk ordner, bliver heller ikke gjort, med mindre jeg spørg rigtig mange gange. Eller får en ven til at komme og hjælpe. Eller er noget som jeg selv kan gøre. Sidst da jeg spurgte var åbentbart en dum dag, for der fik jeg afvide at jeg bare aldrig var tilfreds, og der er bare så urimeligt.
Når han gør noget, så er han glad og venter på ros, og der belønne ham altid som kun en kone kan, også selvom jeg faktisk ikke har lyst, bliver ofte irriteret, hvis han prøver på noget, ikke for at straffe, sådan er jeg slet ikke, men bare! Så hop dog af og og gør det selv! Synes der stilles nok krav til mig, helt vildt urimlig fra min side... Ikke godt for vores parforhold, for hvis man ikke har sex er man jo bare venner, og det er ok i perrioder, men sex er jo grunden til den store tilgivelse man har blandt ægtefolk, og jeg gider bare ikke.
Når jeg endelig giver mig er det super dejligt, men langt største del af tiden vil jeg hellere sove eller læse...
Jeg er så ked af det for tiden, er bekymret for ham, han er en dejlig kærlig mand, grunden til at jeg føler mig fanget er at, jeg ikke høre til dem, der ikke siger noget, han lytter men høre ikke. Der kan godt nok gå meget lang tid imellem, at jeg har behov for at sige noget. Der sker bare aldrig ændringer, de her ting jeg har ridset op, er der altid, mit overskud er bare forskelligt.
Grunden til at jeg føler mig fanget er at jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.
Jeg elsker ham meget, han er min bedste ven og jeg skal ikke skilles, men kan heller ikke blive ved med at holde til det her, og er så bange for at det en dag, bare ikke er nok at han er flot, dejlig, kærlig, humoristisk, klog mand som elsker mig og vores børn. Han indeholder så meget andet. Det her bavl, fylder bare mest for tiden. Ved at han ikke har det godt, jeg har forslået ham, at han skal gå i byen med nogle gutter, løb sig nogle ture, et eller andet for at gøre sig selv glad og finde overskud. Hvad gør i.