Navne... Kan man kalde hende det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Meesalith-vb

Jeg går og spekulerer på pigenavnet, da jeg ikke ved om jeg er helt tilfreds med det vi har valgt. Vi kan nemlig kun blive enige om Agnete.

Min mand synes om Sandra, hvilket jeg ikke kan lide og jeg synes om Sarah, hvilket han ikke kan lide.

Så kom jeg til at tænke på: hvad med Lea Agnete ? Kan hun hedde det? Min mand har ikke sagt hverken ja eller nej til det, andet end luftet en bekymring om at det måske blev for egoistisk...

Jeg hedder selv Ea-Mari Agnete, men bruger kun Ea, og får knopper, hvis jeg bliver kaldt andet end Ea...

Vores søn hedder Christian, min mand hedder Niels Christian og farfar hedder Niels Peter. Så der går der jo også navne igen... Min mor hedder Randi Agnete og min mormor hed Solveig Agnete. Min mand er imod navnet Solveig :-(

Helt er desværre ikke sikkert det er relevant, da jeg først skal md scannes d. 7. marts, men håber lidt på en pige... En eventuel dreng skal hedde Erik (indtil videre)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Titte-vb

Meesalith skrev:

rn Jeg går og spekulerer på pigenavnet, da jeg ikke ved om jeg er helt tilfreds med det vi har valgt. Vi kan nemlig kun blive enige om Agnete.
rn
rn Min mand synes om Sandra, hvilket jeg ikke kan lide og jeg synes om Sarah, hvilket han ikke kan lide.
rn
rn Så kom jeg til at tænke på: hvad med Lea Agnete ? Kan hun hedde det? Min mand har ikke sagt hverken ja eller nej til det, andet end luftet en bekymring om at det måske blev for egoistisk...
rn
rn Jeg hedder selv Ea-Mari Agnete, men bruger kun Ea, og får knopper, hvis jeg bliver kaldt andet end Ea...
rn
rn Vores søn hedder Christian, min mand hedder Niels Christian og farfar hedder Niels Peter. Så der går der jo også navne igen... Min mor hedder Randi Agnete og min mormor hed Solveig Agnete. Min mand er imod navnet Solveig :-(
rn
rn  
rn
rn Helt er desværre ikke sikkert det er relevant, da jeg først skal md scannes d. 7. marts, men håber lidt på en pige... En eventuel dreng skal hedde Erik (indtil videre)

Bliver det en pige så skalhun da kunhedde Agnethe, hvorfor give sit barn flere navne end det kommer til at bruge, du bliver jo selv kaldt dit første navn, jeg har to navne men bruger kun mit første navn... Vores kommende barn får kun et fornavn, et mellemnavn og et efternavn.

Anmeld

2. marts 2012

Polyp-vb

Jeg kan godt lide Lea Agnete...men så skal der ikke også være et dobbeltefternavn, synes jeg ;-)

Anmeld

2. marts 2012

Jeamie-vb

Lea Agnete lyder da bare så blødt og piget smile... Også brugt samtidig. Nogle navne er virkelig en spiritus prøve hvis det nævnes samtidig, men jeres har en god klang smile... 

Kan også godt lide Erik, men det er fordi jeg kender en sådan og hvor det var udtalt på Grønlandsk (ikke den STORE forskel, men tryk og R`erne ruller lidt anderledes ). Sødt smile...

Anmeld

3. marts 2012

Meesalith-vb

Vi bruger begge vores efternavne med bindenstreg imellem... Så det bliver i stil med Lea Agnete Jørgensen-Hansen

Ellers er det Agnete Jørgensen-Hansen

(efternavnet er ændret, fordi vi har et specielt efternavn i forvejen som ikke skal helt ud på nettet)

Anmeld

3. marts 2012

Meesalith-vb

Arrrrgh! Den godtager ikke mellemrum, når jeg skriver fra mobilen... Håber i forstår hvad jeg mener :-)

Anmeld

4. marts 2012

Laurie-vb

Synes bare at 'Lea Agnete' er svært at udtale... fordi der er to vokaler i træk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.