Ferie vaner og afvænning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

Jeamie-vb

Når der snakkes små ( og større små ) børn, søvn, rutiner osv står der jo mange steder at daglig dagen skal holdes så normal som muligt, også under ferier, feks søvn, spisetider osv.

Holder i også på dèn eller giver i den gas med slik lidt oftere end lørdags slik, længere oppe, at det er helt ok at sove til middag uden at vække dem efter 10 minutter hvis de falder om af træthed over en film, selvom aftenen bliver lidt længere og nattesøvnen måske ikke bliver så mange timer ?  

Jeg hører nok mest under den sidste kategori selvom han ikke har sovet til middag længe - så tænker da 'afvænningen' tager et par dage smile ?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Vi er så dem der holder fast i rutinerne også selvom det er ferie......

Vi har prøvet det der med at komme i seng en halv time senere, spise lidt senere end normalt osv osv....men det kan vores børn bare slet ikke finde ud af....vi får nogle sure løg dagen efter som bare er pylret, på tværs, trætte og ikke gider noget som helst. Det er ikke sjovt for nogen og vi har derfor valgt at holde fast i rutinerne. Det har givet os nogle bedre ferier med mange flere gode oplevelser og nogle gladere børn og så har vi heller ikke haft 'problemer' med at komme tilbage i rutinerne når ferien er slut og det bliver hverdag igen. wink

Anmeld

21. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma er så står nu at hun godt kan finde ud af det..

Så længe hun hygger og er i godt humør, så tænker vi ikke så meget over rutiner i ferien. MEn hun er også typen der så kan sove længe næste dage hvis det blev sent inden hun gik i seng.

Igår kom hun fx i seng kl 22, da vi ventede på far og mormor og morfar kiggede forbi til aftenkaffe.

Idag sov hun så til 7.30(jeg vækkede hende), kørte ud til mine forældre for at spise morgenmad og afl lillebror. Kørte derefter i ikea og toys'r'us med en veninde og hendes børn også. Og ungerne har hygget vanvittigt. Ingen har pjevset trods de ikke fik deres middagslur osv. Og til aften har vi så bagt brød sammen.

Kl 22 bad jeg Alma om at luske i seng, så hun er frisk til morgendagens program med zoo, playdates og fællesspisning om aftenen med mødregruppen.

Elsker bare når hun tuller rundt og hygger sig på de helt forkerte tider af døgnet. Det tager ca et døgn at vende hende igen. Torsdag er det op 6.30, i DP og hentes når hun vågner fra middagslur og så i seng kl 20.

Anmeld

22. februar 2012

Polyp-vb

Vi har aldrig kunnet fastholde rutiner pga fars sygdom, da han var lille, hvor han ofte blev hentet på skadestuen af mormor og morfar og så kom med mormor på arbejde i stedet for i egen institution - nu hvor han er teenager, er der egentlig kun to krav: han skal gå i seng kl 22 på hverdage (vi skal op 6:30 for at nå skolen kl 8:00 pga afstanden, når vi er hos min kæreste - og når vi er hjemme kan vi sove 1 time længere, men han har alligevel godt af at gå ordentlig tid i seng), og i weekends skal han selv administrere i forhold til om han skal spille kamp eller dømme nogle andres kampe + jeg gider ikke se/høre på et surt løg, der er træt - han bestemmer selv hvornår han står op, når der ikke er noget på programmet 

Anmeld

23. februar 2012

als-vb

da hun var helt lille holdte vi på rutinerne, men nu er vi mere large. hun kommer normalt i seng kl 19 og op 6.30. Men fredag er der disney sjov, og hvis vi er ude og hun hygger sig og ikke e rpjevset kan vi godt trække den til 20.30. hun sover dog ikke meget længere af den grund, men er helle rikke overdrevent pylret dagen efter. I ferierne vænner hun sig hurtigt til at sove længere heldigvis, men tager lige nogle dage før hun finde rud af at det ikke er nødvendigt at vågne 6.30. men senest er hun oppe 7.30.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.