Dåbsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

sønderkær-vb

Min dejlige niece skal døbes og vi skal være fadder, men vi kan ikke helt finde ud af, hvad vi skal købe til hende. Vi var lidt ude i smykket tro, håb og kærlighed, men vi er lidt i tvivl.

Er der nogle, der har nogle spændende idéer til en dåbsgave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

als-vb

af smykker syntes jeg at mariehøne halskæden eller sommerfuglen er sød.

Ellers har jeg tit givet et flag med graveret navn og fødselsdato.

i kan også lave en dåbsbog, kan ikke lige huske hvad hjemmesiden hedder, men man taster barnets navn og forældre ol. ind og så får barnet en personlig historie. Den fik tøsen i dåbs gave. koster vidst 200,-

Anmeld

21. februar 2012

Spunk-vb

Af smykker er jeg personligt ikke så meget til kors og den slags, men min datter fik et lille guldhjerte i halskæde - det kan følge hende hele livet når blot hun får en længere kæde på et tidspunkt. Evt. graveret med navn - sådan et har jeg selv.

Til min niece som jeg er gudmor for gav jeg et smykkeskrin som blev graveret med navn, fødselsdato, vægt og længde. På siden var der plads til at sætte billeder ind.

Det hun fik var godt nok at tin og med indgravering på en af siderne, men det her minder lidt om:

http://www.minegenverden.dk/shop/trae-spareboesse-med-7049p.html

Anmeld

21. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Min lille niece blev døbt i oktober 2011. Jeg fandt et fotoalbum hvor forsiden var en sølvramme med plads til 13 billeder. Et stort et i midten og så 12 små fordelt rundt om det store. Der var så man kan kunne sætte et i for hver månede det første år. Inden i var det så et ganske almindeligt fotoalbum. Det blev de rigtig glade for og de allerede sat billeder i forsiden. Den kostede 200 i babysam.

Men ellers en lille metal flagstang til at have stående på bordet, med indgraveret fødselsdat, navn og evt. tidspunkt for fødslen. Det har vi fået til begge vores børn og det er lidt sjovt at have stående til deres fødselsdage her 5 og 2 år efter.

Et eller andet flot vedhæng til en halskæde som kan følge barnet op gennem livet. Hvor man kun skal skifte kæden jo større barnet bliver.

Anmeld

21. februar 2012

Jeamie-vb

Den med flaget synes jeg er helt fantastisk sød, men ellers et lille maleri med et lille digt ell, direkte til hende kan være både bevægende sødt og smukt samtidig... Om man er til det naturalistiske eller en blanding af foto / tekst / maleri er op til èn selv... 

Det er selvfølgelig ikke lige et smykke .... smile

Anmeld

22. februar 2012

babytrunte-vb

Vi fik til min datter i dåbsgave en flagstang til bordet med indgravering. Den er vi rigtig glade for.

Vi fik (heldigvis) ikke smykker til hende. Det er ikke fordi jeg synes det er nogen dårlig ide. Men hverken min kæreste eller jeg er pjattede med smykker. Tror vist jeg er en af de eneste kvinder der ikke er så vilde med smykker. Så vores familie vidste at det ikke ville blive brugt.

Men ellers synes jeg rigtig godt om gaver der ikke KUN kan bruges lige nu og her, men en længere periode eller for altid.

Et stjernetegn (royal copenhagen) er jeg vild med. Men det koster desværre ret mange penge.

Derudover synes jeg meget om ideen med en bog som blev barnets helt egen historie, som als også skriver om.

Anmeld

22. februar 2012

Polyp-vb

H C Andersens samlede værker - den med læderindbinding og guldbogstaver - fås i rød og blå...måske suppleret af CD samlingen hvor der læses op af gamle...meget gamle eks Clara Pontoppidan...12 el 14 CD'er med alle historierne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.