Overgangsalder og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Titte-vb

Er der nogen af jer, der ved, om overgangsalderen kan sættes i stå, når/hvis man bliver gravid mens man er i overgangsalderen?? Jeg havde fået taget nogle prøver der viste at jeg var i overgangsalderen, men blev jo så gravid ;) Nu mærkwer jeg ikke noget til de hedeture jeg havde før, så jeg har en ide om, at det så går i stå i den tid jeg er gravid? :huh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Jeamie-vb

Prøvede lige at google det da jeg absolut intet ved om emnet smile, og der står faktisk meget lidt om det, hvorimod der står en del om at man stadig skal passe på ikke at blive gravid i starten af overgangsalderen, idet det sagtens kan lade sig gøre at blive det. Selvom chancerne er minimale, som du jo også har efaret. 

En overgangsalder strækker sig over 5 - 10 år hvor du så har været heldig at ramme starten og sat det hele i bero pga de tilbagevendende hormoner... 

Anmeld

20. februar 2012

Signe1704-vb

Jeg har hørt at man for hver graviditet rykker overgangsalderen, således at hvis man nu får mange børn kan man få børn i flere år. Det tyder jo på at det sagtens kan have indflydelse på din overgangsalder at du er gravid.

Anmeld

20. februar 2012

Signe1704-vb

Jeg har hørt at man for hver graviditet rykker overgangsalderen, således at hvis man nu får mange børn kan man få børn i flere år. Det tyder jo på at det sagtens kan have indflydelse på din overgangsalder at du er gravid.

Anmeld

20. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Rent logisk burde overgangsalderen udskydes.

Det er vel mangel på hormoner ifm ægløsning (fordi æggene slipper op) osv der gør at kroppen drossler ned.

Og når nu du så er gravid, så mangler du da bestemt ikke hormoner pt (bare spørg din mand når du kommer længere hen ;) )

Det var en tanke - der er ikke noget videnskabeligt belæg for min udtalelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.