sex efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

210 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2012

williamsmor-vb

Hej alle sammen, ved ikke om det her er et kæmbe tabu emne og tage op, det er det hvertfald ikke for mig :P 

For en månede siden fødte jeg vores lille søn william, det er første gang jeg har født men fødslen gik mega stærkt 3 timer og 45 minutter bare for at blære mig :P . 

Efter jeg har født har min kæreste og jeg haft sex en enkelt gang og hvis jeg skal være helt ærligt så var det nok det ringeste sex jeg har fået i hele mit liv :P Tilstæde var jeg slet ikke jeg lå bare der og tænkte på om jeg nu ødelagde et eller andet i underlivet for jeg syntes faktisk det var ubehageligt. Jeg ved sku ikke helt, men efter jeg har født kan jeg bare ikke klare at blive rørt for neden jeg får bare lyst til at rende skrigende bort, ikke fordi jeg har ondt, men fordi jeg simpelthen ikke gider at have det :P.. 

hvordan var det for jer lige efter og hvorlangtid skal der lige gå før man kan begynde at nyde hinandanden igen ? :) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Spunk-vb

Det er vel individuelt hvornår man har lyst igen, og hvor meget ens krop har brug for at hele. Vi havde sex første gang ½ år efter. Det var mega-lang tid, men min krop kunne ikke klare det før. De første gange var det heller ikke behageligt, men heldigvis kom det hurtigt.

Anmeld

11. februar 2012

Polyp-vb

uden på nogen måde at have en fagligt funderet mening, vil jeg tro, at når det kun er en måned siden, du har født, så er det hele slet ikke på plads endnu ... og det er bare det rent fysiske - dertil kommer så det psykiske

Jeg husker ikke eksakt hvor lang tid der gik - men det var i hvert fald +8 uger, men jeg var også blevet syet og havde mistet en del blod efter en fødsel på to timer, så var ret ømskindet i lang tid ;-)

Men det kommer da  - måske især hvis du/I ikke forcerer noget, du ikke lige er klar til endnu

Anmeld

12. februar 2012

Signe1704-vb

Her har det ikke været noget problem - det er kommet ret hurtigt. Men har hørt om nogle hvor der gik så lang tid at det var svært at få gang i det igen.

Håber i finder ud af det.

Anmeld

12. februar 2012

als-vb

Ved os gik der tre måneder. Jeg blødte meget da min livmoder ikke Helle trække sig ordentligt sammen, men fik nogle piller og det hjalp, men dec var så også gået de tre måneder. Jeg fik kejsersnit, så har ikke på samme måde været smadret i underlivet.
Men det er meget individuelt hvornår man psykisk og fysisk er klar. Og jg kender alt fra to uger til et år....
Men de fleste jeg kender der har født normalt har snakket om St det var en tilvending fordi underlivet ikke var det samme mere.
Herhjemme var jeg psykisk klar før end kæresten, så der kan også være en forskel.
Men ellers drog resideret sex og prøv St mærke lidt for så du/inan lære det hele at kende igen og du bedre får en fornemmelse at ikke at være ubehageligt.

Anmeld

13. februar 2012

babytrunte-vb

Tja der gik vel ca 2 mdr. Men de første gange var jeg heller ikke helt til stede.. så vi tog en 'pause' og snakkede om andre ting.Og så lige pludselig en dag, havde jeg bare lyst, og siden er det gået godt. Faktisk bedre end før graviditet.

Som de andre har skrevet, det er meget individuelt og giv tid.

Anmeld

13. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Jeg tror der gik mellem 4-6 måneder....jeg havde bare slet ikke lysten og ville vente til jeg var helt klar til det.......

Tror også det er meget individuelt....hvordan er fødslen gået, er man sprækket meget osv......hvor lang tid kroppen er om at blive sig selv igen osv....

Tror bare I skal give jer tid, så skal det hele nok komme igen....

Anmeld

13. februar 2012

Englemor81-vb

Første gang jeg fødte, gik der rigtg lang tid, da jeg revnede en heeeeel del og skulle ned på operatiosstuen og gik til genoptræning med knibeøvelser osv...

2 gang gik der kun et par uger, så her er der ingen problemer :-)

Anmeld

14. februar 2012

williamsmor-vb

hejsa jeg fik kejsersnit for 16 md siden og jeg har det stadig lidt lige som dig jeg har stadig ikke lyst men det kan jo også være fordi jeg er udmattet efter en en hel dag alene med en meget livlig skøn pige som jeg bare forguder men jeg føler ikke at jeg også har overskud til min kæreste når han kommer hjem fra job håber det bliver bedre når hun kommer i vuggestue :( :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.