Jeg har en enkelt plante som jeg har haft siden min barndom. Bortset fra den er planter noget som kommer og går hos os - mest går.
I dag tog fanden så ved mig. Jeg trængte til at få noget liv og 'forår' ind i huset, så jeg gik i brugsens planteafdeling og sagde til damen (som forsikrede mig at hun var uddannet indenfor planter). Jeg fortalte at jeg gerne vil have nogle der tåler at der ikke kommer så meget lys, for jeg mistænker at plantedøden skyldes dette - har nemlig købt selvvandende potter :-D
Derudover sagde jeg, at jeg ville have nogle som ikke var giftige fordi jeg har et lille barn og en hund.
Da jeg så kom hjem med planterne lagde jeg mærke til at der på skiltet med plejeinstruktioner var en tallerken og kniv og gaffel med kryds over så jeg googlede dem. Den ene er giftig, og den anden er der tilsyneladende uenighed om.... Har tjekket giftlinjens hjemmeside, men de skriver ikke noget om nogen af dem...
Jeg synes spunken er ret fornuftig, men jeg ved jo også at hendes hjerne ikke er fuldt udviklet endnu, og hun er jo under den alder hvor de må lege med små ting og snore og den slags.
Er jeg pylret når jeg bekymrer mig over en giftig plante?
Anmeld